tne postihnuté osoby vyplýva investorom dopravných stavieb zo zákona,“ povedal pre naše noviny vedúci úseku dopravy a cestného hospodárstva mestského úradu Milan Hába.
„Táto okružná križovatka je prvou lastovičkou, kde sa nám podarilo zakomponovať na všetkých priechodoch i ostrovčekoch vodiace a signálne prvky pre zrakovo postihnutých,“ vysvetlil. Vodiace prvky vyhotovili zo špeciálneho druhu zámkovej dlažby, ktorá obsahuje rôzne drážky či vypuklejšie miesta. Práve vďaka nim vedia zrakovo postihnutí nájsť miesto, kde sa začína, či končí cesta. Prípadne to, kde sa nachádza priechod pre chodcov a informujú ich aj o náhlej zmene smeru chodníka. Podľa Hábu však na Slovensku ešte chýbajú skúsenosti z tejto oblasti. Preto konzultovali riešenie spomínanej križovatky s Romanom Martinovičom z Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska. „Ten vyškolil našich pracovníkov a poradil nám pri zvládnutí jednotlivých úskalí,“ doplnil. Potvrdil tiež, že chcú podobné prvky pre zrakovo postihnutých zakomponovať v budúcnosti aj pri realizácii ďalších dopravných stavieb. „Nejde nám len o rešpektovanie vyhlášky, ale aj o to, aby sme pomohli tým, ktorí to potrebujú,“ uviedol. Na okružnej križovatke vybudovali aj bezbariérové priechody pre chodcov, ktoré budú slúžiť ako zrakovo postihnutým, tak aj vozičkárom.
Renáta Kopáčová