(SSC) a ktorú by mali podľa jej informácií už v budúcom roku rozkopať z dôvodu zaústenia kanalizácie. „Ak chcú urobiť ústretové gesto, ako to prezentovali voči SSC, prečo ho nenasmerovali skôr do lokality Kopánka – Pekné pole. Tam by to bolo opodstatnené,“ povedala Emília.
Pýta sa, prečo mesto radšej nepristúpilo k vybudovaniu prístupovej komunikácie v časti Pekné pole. Vysvetlila nám, že výstavba druhej etapy severného obchvatu znemožní niektorým vlastníkom pozemkov v uvedenej lokalite dostať sa k nim. Nachádzajú sa tam aj polia, ktoré si ľudia obrábajú. Nevedia, kadiaľ tam prejdú s poľnohospodárskymi strojmi.
„Prístup do uvedenej lokality je znemožnený aj zo smeru od mesta Trnava. Chýba prepojenie Hlubíkovej ulice s pozemkami na Peknom poli. Na doposiaľ vybudovaných komunikáciách je osadená dopravná značka zákaz vjazdu s dodatkom súkromný pozemok a na konci týchto ulíc sa zasa nachádzajú betónové zábrany. Kadiaľ sa ľudia v čase realizácie druhej etapy severného obchvatu dostanú ku svojím pozemkom? Ústretovosť mesta voči SSC ide podľa mňa nesprávnym smerom. Prečo radšej neodstránia problémy dotknutých účastníkov stavby severného obchvatu, najmä tých, ktorým bude vďaka jeho výstavbe znemožnený prístup k parcelám? Mali by to doriešiť realizáciou miestnych komunikácií do obytnej zóny. Predĺženie Hlubíkovej ulice až po severný obchvat by podstatne vyriešilo túto dopravnú situáciu,“ skonštatovala čitateľka.
Podľa vyjadrenia vedúceho odboru územného rozvoja a koncepcií Mestského úradu v Trnave Milana Horáka, mesto urobilo ústretový krok voči SSC najmä z toho dôvodu, že tá v súčasnosti nemá potrebné finančné prostriedky na dokončenie komunikácie na Rybníkovej ulici. „Denne touto cestou prejde viac ako 25 tisíc motorových vozidiel a situácia je naozaj zložitá. Nakoľko však SSC buduje severný obchvat, chceli sme aspoň takto pomôcť a odbremeniť ju od financovania Rybníkovej. Musím zdôrazniť, že práce takéhoto charakteru nie sú budovaním novej cesty, ale len jej údržbou, vrátane nového dopravného vodorovného značenia. Pomohlo by to všetkým vodičom a zlepšilo dopravnú situáciu,“ povedal Horák. „Čo sa týka znemožnenia prístupu k obrábaným poliam v lokalite Pekné pole, tam musí zo zákona náhradnú cestu vybudovať investor, teda SSC. Nakoľko tieto polia sú v súkromnom vlastníctve, nemôžeme do tohto procesu z hľadiska legislatívy vstupovať,“ vysvetlil. Uviedol tiež, že bolo a stále je snahou mesta doriešiť i pokračovanie Hlubíkovej ulice a prepojiť ju s lokalitou Pekné pole II. „Oslovili sme v tejto veci majiteľov pozemkov, aby nám ich alikvotnú časť poskytli pre výstavbu miestnej komunikácie. Mnohí z nich okamžite súhlasili, ale našli sa aj takí, ktorí nám dali zamietavé stanovisko, alebo si kládli rôzne podmienky, ktoré sme nemohli akceptovať,“ dodal. Verí však, že sa táto otázka už v dohľadnej dobe oživí a budú sa ňou môcť opäť zaoberať, nakoľko ide o veľkú rozvojovú zónu.
Renáta Kopáčová