avuje stavebný dvor, zakladá sa spodná vrstva – piloty na dvoch mostných objektoch. Dodávateľská firma začala robiť preložky vysokého napätia, osádza stožiare a zároveň vykonáva odhumusovanie pôdy a pokladá prvú vrstvu násypu.
„Pokračuje majetkovoprávne vysporiadanie stavby pod druhú časť I. etapy a pod II. a III. etapu obchvatu. Majetkovoprávne vysporiadanie pod druhú časť I. etapy je stále v riešení. Problémy máme s jedným vlastníkom pôdy s rozlohou 14 700 m2. Ak sa problém nevyrieši, bude to mať vplyv na zdržanie výstavby obchvatu,“ povedala pre MY-Trnavské noviny I. Fedorová. Ako dodala, výkup pozemkov pod I. etapu prác od ostatných piatich majiteľov pôdy je už zrealizovaný. Výška nákladov na stavebné práce pod I. etapu je zatiaľ nezmenená. Celkové plánované náklady na výstavbu obchvatu ostávajú 1, 282 510 miliardy korún.
„Vítame, že Slovenská správa ciest začala budovať obchvat a veríme že v rokoch 2008 až 2009 bude podľa zámeru dokončený. V pláne hospodárskeho rozvoja mesta sme sa rozhodli v tom istom časovom horizonte ísť aj do realizácie južného obchvatu mesta, ako spoluinvestor s podnikmi v tejto lokalite,“ rozšíril informáciu hovorca kancelárie primátora mesta Pavol Tomašovič. Upozornil, že problémy by mohli nastať z hľadiska kompetencií, pretože budovať obchvaty miest je úlohou štátu. Mesto však v snahe pomôcť vnútornej doprave chce vybudovať komunikáciu zatiaľ ako mestskú s tým, že štát ju môže potom rozšíriť o ďalšie pruhy. Tým by sa dalo celú tranzitnú nákladnú dopravu vylúčiť z mesta. „Dôležité je, aby sa potrebná čiastka na severný obchvat dostala aj do štátneho rozpočtu na budúci rok,“ pripomenul Tomašovič.
- pe -