ali zaplatené, zrušili. Situácia sa však mení a v rámci nového zákona budú nútení pristúpiť i k takémuto kroku.
„V zmysle zákona vyzveme nájomcu tri mesiace pred uplynutím prenájmu miesta, aby zaplatil vypočítanú čiastku. Ak tak neurobí v stanovenom termíne, zašleme mu upomienku, v ktorej ho upozorníme, že ak si povinnosť nesplní, začne mu plynúť ročná výpovedná lehota. Keď si svoje záväzky ani do jej uplynutia nevyrovná, vyzveme ho k odstráneniu hrobového príslušenstva. Ak tak do roka neurobí, hrobové miesto zaradíme do dražby,“ vysvetlila Pešková, podľa ktorej môže nastať i taká situácia, že nepoznajú nájomcu hrobového miesta, alebo sa zmenila jeho adresa a oznámenie sa im vráti späť a tak ho nemôžu kontaktovať. V takomto prípade nalepia na hrob nálepku, prostredníctvom ktorej ho upozornia, že nájom je ukončený a že sa musí dostaviť na správu cintorínov. Ak nájomca ani potom nezareaguje, počkajú päť rokov, či sa neprihlási a až potom dajú hrobové miesto do dražby. „Nálepky sa nám osvedčili, pretože sa stáva, že niektorí nájomníci bývajú mimo Trnavy a prichádzajú na cintorín len zriedkavo. Vďaka nálepke sa potom dozvedia o svojom záväzku. Škoda len, že niektorí ľudia sa asi bavia tým, že nám nálepky z hrobov odlepujú,“ posťažovala si správkyňa, ktorá chce ľuďom, ktorí nemajú istotu, či majú za miesto zaplatené, poradiť, aby kedykoľvek navštívili kanceláriu Správy cintorínov na Ulici Terézie Vansovej, kde im pracovníčka poskytne všetky potrebné informácie.
Podrobnú evidenciu hrobov zrealizovali v Trnave v roku 1993, kedy všetky zakreslili a každému pridelili poradové číslo.
Renáta Kopáčová