telefónnych sietí a rozširovaním chodníkov.
„Celá prestavba križovatky by mala byť realizovaná tak, aby doprava fungovala bez zásadných dopravných obmedzení,“ informoval MY – Trnavské noviny vedúci úseku dopravy Mestského úradu v Trnave Milan Hába. Podľa jeho slov bude dopravu nutné odkloniť len počas asi dvoch dní, kedy sa bude realizovať pokládka asfaltobetónového povrchu na novú okružnú križovatku. „Snahou mesta aj dodávateľa je, aby bola doprava obmedzená v minimálnej miere. Počas pokládky nového povrchu vozovky sa však odklonu dopravy nevyhneme. Tá bude presmerovaná z ulice Ferka Urbánka na Lomonosovovu, Botanickú a Šafárikovu až po Študentskú,“ upresnil Hába, podľa ktorého sa budú snažiť pokládku povrchu realizovať v dňoch, kedy je nižšia intenzita cestnej premávky. Na zmeny sa počas týchto dní musia pripraviť aj občania využívajúci Mestskú hromadnú dopravu (MHD), pretože odklon sa bude dotýkať aj autobusov. „Presmerovanie MHD budeme koordinovať v spolupráci so Slovenskou autobusovou dopravou tak, aby sa cestujúci o zmenách dozvedeli včas,“ prisľúbil Hába.
„Túto okružnú križovatku sme sa rozhodli realizovať z dôvodu zlepšenia plynulosti i vyššej bezpečnosti cestnej premávky v tejto časti mesta,“ uviedla pre MY – Trnavské noviny pracovníčka odboru komunálnych služieb Mestského úradu v Trnave Tatiana Vavrová, podľa ktorej nová okružná križovatka vznikne prestavbou jestvujúcej križovatky ulíc Bottova, Sládkovičova, Dusíka, pričom dôjde k zmene jej dopravného riešenia s minimálnymi stavebnými úpravami. „V strede križovatky vybudujeme kruhový ostrovček so zeleňou, olemovaný bude prstencom zo zámkovej dlažby. Povrchová úprava križovatky bude z asfaltobetónu. Deliace ostrovčeky, prechody pre chodcov a okolité chodníky budú zo zámkovej dlažby a v miestach prechodov budú bezbariérové,“ doplnila Vavrová.
Prestavba križovatky bude podľa jej slov ukončená do tridsiatich dní od začatia prác a investičné náklady by sa mali pohybovať v sume 3,5 milióna korún. Nové dopravné riešenie by malo zrýchliť dopravu z Prednádražia do mesta. V poradí už siedma okružná križovatka na území mesta Trnava bude ďalšou, ktorá by sa mala podľa Vavrovej podpísať na znížení nehodovosti v meste. Túto tendenciu potvrdzujú aj prieskumy, ktoré mesto v tejto oblasti zrealizovalo.
Renáta Kopáčová