pokračoval a opýtal sa nás: „Je povinnosťou vodiča mať drobné?“ Prešiel asi päť obchodov, kým sa mu podarilo rozmeniť dvadsať korunu. „V poslednom už na mňa čakala predavačka aj s drobnými. Pravdepodobne vedela, o čo ide,“ skonštatoval muž, hoci má obavy, že pri podobnej situácii sa môže stať, že nabudúce mu stihnú dať policajti pokutu. A tých je na parkoviskách vždy viac než dosť. „Áno, pokutu mu v podstate dať môžu,“ potvrdil nám hovorca mesta Pavol Tomašovič a dodal, že parkovať možno aj na záchytných parkoviskách pri amfiteátri alebo pri Slávii. Tie sú však od centra mesta vzdialené. Napriek tomu hovorca mesta o probléme s parkovaním v meste vie. „Centrálna historická zóna je daná a komunikácie sa viac nedajú rozširovať. Inak parkovacie plochy možno zriaďovať iba na pozemkoch, ktoré patria mestu,“ povedal pre naše noviny Tomašovič. „Poplatky v centre sme zaviedli ak kvôli tomu, aby sa doprava regulovala a aby tam autá neboli odparkované počas celého dňa. Automaty sú pre nás jediným možným spôsobom, ako to urýchliť,“ dodal a poznamenal, že mesto pripravuje dlhodobú koncepciu parkovania v meste a najvhodnejším riešením by bolo vybudovanie viacpodlažného parkovacieho domu. „Funguje to už vo všetkých európskych mestách nad šesťdesiat obyvateľov,“ skonštatoval hovorca. Avšak nevylúčil, že ak sa táto myšlienka aj zrealizuje, pre vodičov nepôjde o lacnú záležitosť, najmä čo sa týka parkovného. „Vybudovaním severného obchvatu sa ale situácia v meste zlepší a dopravu bude možné regulovať aj tak, že sa z centra vytesnia nákladné autá. Nedostatkom tohto mesta je všeobecne absencia parkovacích miest a garážové podzemné parkovanie je tiež zložité, pretože Trnava je podkopaná rôznymi chodbičkami a uličkami.“ Takže zatiaľ bude mesto fungovať na systéme záchytných parkovísk, ktoré sú podľa hovorcu zadarmo.
Petra Nagyová, foto: autorka