„Je pravdou, že úrad nemá dostatok priestorov, preto je aj snaha riešiť situáciu odkúpením terajšej budovy a nadstavbou, alebo výstavbou novej,“ potvrdil nám túto informáciu jeho hovorca Ivan Krajčovič, podľa ktorého nemá cenu zhodnocovať budovu, ktorú má úrad iba v prenájme. To, či by sa v blízkej budúcnosti mohlo rátať s jeho sťahovaním, však komentoval slovami, že rozhovory s majiteľmi budovy nie sú ukončené a preto je táto otázka predčasná.
Ohľadne umiestnenia nových zamestnancov uviedol, že „budú v stavajúcich kanceláriách. Predtým v nich dôjde k reorganizácii rozmiestnenia a zvýšeniu počtu miest.“ Momentálny stav pracovníkov Úradu TTSK je pritom 155 zamestnancov. Kým stará organizačná štruktúra predpokladala, že stav bude približne 180 zamestnancov, nová organizačná štruktúra už predpokladá stav 201 pracovníkov. „Preto bolo potrebné vypísať pohovory na miesta, ktoré nie sú stále obsadené,“ vysvetlil Krajčovič. Na úrade pritom funguje 15 odborov a zamestnanci budú rozmiestnení na všetky z nich, keďže sú podľa neho všetky personálne poddimenzované. „Za posledný rok sme evidovali 211 žiadostí a na pohovory sme pozvali ako stredoškolákov, tak aj vysokoškolákov so vzdelaním, s ktorým sa môžu uplatniť v práci na úrade samosprávneho kraja,“ poznamenal hovorca. Žiadosti o zamestnanie pritom úrad eviduje rok a potom ich vyraďuje. Pohovory pred dvoma týždňami sa uskutočnili v dvoch skupinách, a to doobeda a poobede, pričom témou písomnej časti bol test z cudzieho jazyka, buď z nemčiny alebo angličtiny. Okrem toho sa od uchádzačov očakávala aj znalosť zákonov o samospráve a verejnej správe, ako aj znalosť Ústavy Slovenskej republiky a základných údajov o Európskej únii. Po písomnej časti boli úspešní uchádzači pozvaní na ústny pohovor.
Petra Nagyová