Dlho očakávaný severný obchvat Trnavy je v územnom pláne od roku 1977. Po mnohých prieťahoch sa v septembri začne 1. etapa jeho výstavby na 1200-metrovom úseku o ploche 10,4135 hektára.
Stavebné povolenie vydal Krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie (KÚCDaPK) v Trnave pred tromi týždňami. Vo forme verejnej vyhlášky musí dvakrát 15 dní visieť na oznamovacej tabuli. „Ak sa nikto neodvolá, koncom augusta nadobudne stavebné povolenie právoplatnosť a investor, Slovenská správa ciest (SSC), môže začať s výstavbou. Týka sa majetkovo-právne vyrovnaného územia od mostov nad Špačinskou a Malženickou cestou až po Bučiansku cestu,“ povedal pre MY-Trnavské noviny prednosta KÚCDaPK Jozef Klokner.
Žiadosť o stavebné povolenie na ďalšiu časť obchvatu predloží SSC po majetkovom vysporiadaní pozemkov, zrealizovanom vyvlastnením.
Ako doplnila Oľga Ďuranová, vedúca odboru stavebného poriadku Krajského stavebného úradu (KSÚ) v Trnave, ktorý vydá rozhodnutie o vyvlastnení, vzhľadom na veľký rozdiel v cene znaleckých posudkov investora a vlastníka musí úrad čakať na vyjadrenie, o ktoré požiadal Ministerstvo spravodlivosti SR. To doposiaľ nerozhodlo, ktorý z dvoch znaleckých posudkov je relevantný. Pre ilustráciu, znalecký posudok SSC oceňuje pozemok na približne 8,5 mil. korún, kým znalecký posudok vlastníka uvádza takmer 21 mil. korún.
Celková rozloha územia, na ktorom bude obchvat vybudovaný, je 27,2977 hektára. Prvá etapa prác by mala byť dokončená v roku 2007, celý obchvat v roku 2008. Plánované náklady na výstavbu sú 1, 282 510 miliardy korún.
Severný obchvat mesta vyrieši kritickú situáciu v jeho centre. Umožní presmerovanie tranzitnej dopravy, zvýši bezpečnosť, zníži emisie a zabezpečí prepravné potreby podnikov PSA Peugeot Citroen, Sony a Johns Manville.
Janka Pekarovičová