amienkami sa lepil aj na kolesá a karosériu. Na uvedený článok nám zareagoval aj Roman Cisár z Trnavy, ktorému nedalo, aby nevyjadril svoju nespokojnosť s tvrdeniami riaditeľa Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja Miroslava Benku. Ten pre naše noviny uviedol, že cesta sa určite neroztápa a problém s kamienkami už odstránili a že všetky poškodenia áut boli spôsobené nedisciplinovanými vodičmi, ktorí nedodržiavali obmedzenú rýchlosť. „Domnievam sa, že v týchto dvoch veciach riaditeľ poskytol nepresné informácie, pretože každý deň jazdím po spomínanej ceste medzi Trnavou a Špačincami a to, čo som zažíval najmä v popoludňajších hodinách na určitých úsekoch vyzeralo tak, akoby tesne predo mnou išlo polievacie auto alebo sa po danej ceste práve prehnala malá búrka,“ vysvetlil Cisár. „Dnes je v Trnave okolo dvadsaťtri stupňov, takže terajší stav je taký, že to nevidieť, ale keď boli tie horúčavy a teploty stúpli na vyše tridsať stupňov, vyzeralo to tam doslova tak, akoby ju niekto polieval,“ dodal.
Podľa neho nie je ani tak úplne pravda, že všetky poškodenia áut boli spôsobené nedisciplinovanými vodičmi. „Na danom úseku som poctivo dodržiaval zníženú rýchlosť, no neraz sa mi stalo, že som stretol oproti idúce nákladné vozidlo alebo autobus, ktoré podľa môjho odhadu tiež nešli viac ako 30 či 40 kilometrov a moje auto bolo doslova zasypané kamienkami. Takže teraz neviem, či to bolo spôsobené nedisciplinovanosťou vodičov alebo čím,“ zamyslel sa a povedal, že nedávno sa zastavil v bratislavskom značkovom servise, aby zistil do akej miery má poškodené svetlá, prednú kapotu i čelné sklo na vozidle. „Ich odpoveď znela, že škody boli spôsobené kamienkami, pretože na vek vozidla, zohľadnenie jeho stavu a počet najazdených kilometrov, je to prehnané. V danom servise mi tiež poradili, aby som si škodu vymáhal u správcu danej cestnej komunikácie a preto zvažujem mimosúdne vyrovnanie. Patrilo by sa mi auto prestriekať, ale obávam sa, že to nemá význam, pretože sa to zopakuje,“ skonštatoval Cisár, ktorý si cení, že TTSK mal snahu urobiť cestu lepšou, ale má pocit, že sa stal presný opak. „Priznávam, že teraz na nej už nie je toľko kamienkov a zobrali z nej aj značky, ale aj tak je tá cesta vo veľmi zlom stave. Je hrboľatá, krivá a nie je tam ani stredová čiara, čo predpokladám, že ju ešte dokreslia.“ Úrad samosprávneho kraja však o tomto probléme vie. „Mali sme už jednu sťažovateľku na vykonanú rekonštrukciu cesty, lenže výsledok prešetrenia zistil, že jej sťažnosť bola neopodstatnená,“ povedal nám hovorca TTSK Ivan Krajčovič. Ako pre naše noviny uviedol, prešetrenie sťažnosti sa vykonalo listinnými dôkazmi i obhliadkou cesty, pri ktorej sa zistilo, že na ceste bola použitá technológia dvojvrstvového náteru, ktorej účelom bolo vytvoriť na povrchu vozovky tenkú vrstvu slúžiacej na zlepšenie hodnoty protišmykových vlastností na ochranu starej vozovky proti prenikaniu vody. „Touto technológiou sa zabránilo prenikaniu vody do konštrukcie vozovky a tým k ďalšiemu zhoršovaniu jej technických vlastností v období dvoch rokov,“ vysvetlil Krajčovič a dodal, že podľa finančných možností vlastníka cesty TTSK príde ku konečnej oprave povrchu vozovky asfaltobetónovým krytom. „Aj preto sa tvrdenia našej sťažovateľky nepreukázali, pretože Správa a údržba ciest TTSK nevykonávala na danej ceste celkovú rekonštrukciu, ale iba údržbu a tým zabránila technickému zhoršovaniu vozovky,“ povedal na záver hovorca TTSK. Vodičom tak neostáva asi nič iné, ako buď vyčkať na lepšie časy alebo si vybrať obchádzku cez Malženice.
Petra Nagyová, foto: autorka, - ras -