Možno by aj urobila, ak by boli semafory nadstavené tak, aby sa navzájom dopĺňali. Ak chodca jeden pustí, dva ho zastavia, a naopak. A tak ak zďaleka nič nejde, chodci prebiehajú na červenú. Okrem toho smerom z mesta k sídlisku prechod pre chodcov pokračuje časťou cez parkovisko, kde už svetelnej signalizácie niet. Motorové vozidlá, ktoré chcú predbehnúť iné, zastavené semaforom vo vedľajšom jazdnom pruhu, sa tadiaľ neobmedzene preháňajú poriadnou rýchlosťou, hoci dopravná značka na vchode do parkoviska prejazd zakazuje. Nešťastné projektové riešenie! Je len otázkou času, kedy sa stane tragédia.
Dnes však najmä o inom. Na prechodovom ostrovčeku, ktorý je bližšie k mestu, sa v jedno nedávne ráno z ničoho nič objavila v zamkovej dlažbe diera. Prepadlina. Dostatočne široká a hlboká na to, aby si v nej chodec pri troške nepozornosti vytkol nohu. Na odbore dopravy mestského úradu od nej ´dali ruky preč‘. „Tento úsek Hospodárskej ulice, vrátane prechodu pre chodcov, spravuje Slovenská správa ciest (SSC),“ usmernila nás referentka Vavrová. Na trnavských telefónnych číslach SSC nikto nereagoval, hoci sme tam v minulosti vždy našli odpoveď. Pomoc sme preto hľadali u hovorkyne ústredia firmy Ivety Fedorovej. „Vami označený prepad na prechode pre chodcov na križovatke ulíc Hospodárska a Zelený kríček v Trnave dnes označíme dočasným dopravným značením a už zajtra sa bude opravovať,“ oznámila nám elektronickou poštou z Bratislavy 78 minút po tom, ako sme ju o probléme informovali. Ale to bolo do našej uzávierky všetko. Vo štvrtok ani v piatok ráno nebolo nič označené. Čo bude do večera, ešte nevieme. Ostáva ešte otázka, ako dlho by diera ohrozovala chodcov, keby do nej „nestúpili“ MY-Trnavské noviny a prečo pracovníci SSC občas aj sami neskontrolujú bezpečnosť spravovaných komunikácií.
Janka Pekarovičová