eky, ktoré užívam,“ povedala nám so slzami v očiach. Ako nám ďalej vysvetlila, kabelku mala po celý čas pri sebe. „Časom ma začalo bolieť rameno, tak som si ju na chvíľku odložila do košíka. Kým som sa otočila, kabelka zmizla,“ doplnila Vierka, ktorú podľa jej slov najviac bolí ľahostajný prístup k celej udalosti zo strany pracovníkov strážnej bezpečnostnej služby. „Hneď ako som zistila, že mi chýba kabelka, bežala som za nimi a prosila o pomoc. Jeden z nich stál pri vchode, rozprával sa so svojimi známymi a vôbec mi nevenoval pozornosť. Oslovila som teda ďalšieho. Ten mi povedal, že podobné udalosti sú tam bežné a bol celkom ľahostajný, akoby sa nič nestalo. Prosila som, aby na chvíľku uzatvorili východy z nákupného centra, aby som mohla zlodeja s kabelkou nájsť. Oni ma však odbili, že to urobiť nemôžu, že by obchod prišiel o tržbu. Nakoniec sa ma jeden z pracovníkov spýtal, či má zavolať políciu. Trvala som na tom. Polícia prišla asi o dvadsať minút. Pozreli si záznam celej udalosti na kamerovom systéme, pričom zistili, že páchateľka už z nákupného centra odišla. Keby boli pracovníci strážnej služby venovali môjmu problému viac pozornosti a reagovali by včas, možno som mohla ešte svoju kabelku nájsť,“ dopovie Vierka svoju nepríjemnú skúsenosť.
Podľa manažérky oddelenia vonkajších vzťahov spoločnosti Tesco Oľgy Hrnčiarovej celú vec veľmi podrobne preskúmali. „Konštatujeme, že pracovníci vnútornej ochrany hypermarketu Tesco Trnava postupovali v súlade s pracovnými postupmi. Spomínaný pracovník, ktorý mal službu pri východe hypermarketu, po informácii od zákazníčky ihneď telefonicky kontaktoval ostatných kolegov vnútornej ochrany, začala sa pátracia akcia a monitoring priestorov obchodu,“ uviedla Hrnčiarová.
Pokiaľ ide o požiadavku uzatvoriť východy nákupného centra, vnútorná ochrana postupovala podľa Hrnčiarovej v súlade so zákonom o súkromnej bezpečnosti, ktorý presne vymedzuje právomoci pracovníkov bezpečnostnej služby v zmysle obmedzenia osobnej slobody. „Pracovníci vnútornej ochrany dokonca ešte počas riešenia prípadu privolali policajnú hliadku. Zákazníčke boli poskytnuté všetky potrebné informácie a odporúčania, ako postupovať, aby sa zamedzilo možnému zneužitiu osobných dokladov. Žiaľ, aj napriek tomu pani mala pocit nespokojnosti a chcela vidieť kamerový záznam. No v zmysle platnej legislatívy to nie je možné, pretože kamerový záznam možno poskytnúť iba Policajnému zboru SR. Po príchode policajnej hliadky bol celý prípad spolu s dokumentáciou odovzdaný PZ SR.
Vierka je teda šokovaná ľahostajným prístupom pracovníkov bezpečnostnej služby, podľa zástupcov spoločnosti Tesco však reagovali ihneď. V každom prípade, by mal byť tento príbeh varovaním pre nás všetkých, aby sme nespúšťali oči zo svojich osobných vecí, pretože dopátrať sa pravdy, či nebodaj získať svoj majetok späť, nie je vôbec jednoduché.
Renáta Kopáčová