S príchodom závodu PSA Peugeot Citroen využili možnosť aj súkromní investori a bytov začína čím ďalej, tým viac pribúdať. Podľa hovorcu mesta Pavla Tomašoviča však trend neúmerného zvyšovania cien bytov nie je len javom príchodu automobilky, ale súvisí aj so vstupom Slovenska do Európskej únie.
Nás predovšetkým zaujímalo to, či nie je možné nejakým spôsobom regulovať alebo dohliadať na ceny bytov v takom meste ako je Trnava. Podľa Tomašoviča to možné nie je už len z toho hľadiska, že na Slovensku funguje trhový mechanizmus. Niektorí súkromníci začali so svojimi pozemkami kupčiť a tým, ktorí stavať chceli a splnili na to všetky predpoklady, mesto zakázať nemohlo. ,,Ak súkromník splní podmienky pre bývanie a dôjde k naplneniu zákona, môže stavať. Nepomôže ani petícia obyvateľov, pretože stavebný úrad musí rozhodnúť. Ak má niekto súkromný pozemok a je v územnom pláne, nemôžme mu povedať, že tu sa nebude stavať," vysvetlil.
Na druhej strane mestá a obce zo zákona nemajú povinnosť stavať nové byty. ,,Nemajú na to rozpočty, ale vytvárajú podmienky pre bývanie. V súčasnosti však vidíme výhodu v Kočišskom, vďaka ktorému by mal nastať aj pokles stavby bytov v centre mesta," povedal Tomašovič.
Podľa neho pomohlo to, že im podarilo hneď po príchode Peugeotu do určitej miery zastabilizovať túto oblasť. "Našli sme vlastný pozemok, kde možno realizovať 1500 bytov. Tým, že sa nám podarilo rozšíriť kataster, mesto vlastne vytvorilo dostatočné podmienky pre bývanie a rozvoj mesta a tak môžeme investorov presunúť do iných území."
Vzhľadom k tomu sa mesto rozhodlo, že už viac nechce zahusťovať.
Napriek tomu by mal na Sídlisku Prednádražie II. vyrásť bytový dom s 88 bytmi.
Konečná autobusová zastávka sa zruší a presunie o čosi ďalej smerom k Čajkovského ulici a ďalších 48 bytov bude spolu s parkoviskom aj na Ulici B. Smetanu. Tomašovič v tomto prípade argumentoval tým, že v tom druhom prípade bol pozemok predaný skôr ako sa mesto rozhodlo, že zahusťovať už viac nebude. "Pozemky na B. Smetanu boli odpredané pred štyrmi rokmi. Na Tajovského ulici zasa staviame my." Z parkoviska, ktoré sa tam nachádza časť odoberú. V súčasnosti už vysadili stromy, pretože s prípravami sa začalo na jeseň, no pre mrazy museli práce ukončiť. Zatiaľ môžu vodiči používať náhradné parkovisko.
Čo sa týka cien bytov, predpokladá, že k uvoľneniu ich cien by mohlo dôjsť, keď sa spustí Kočišské, na ktoré už mesto vypísalo tender. "Záujemcovia nám dajú podklady a my vzhľadom k tomu, že sú to naše pozemky ich budeme budúcou zmluvou viazať k tomu, aby nedošlo ku skupovaniu bytov. Určia sa im termíny a ak dovtedy nezačnú stavať, zoberie sa im to." Budúcou zmluvou chce teda mesto zamedziť práve takémuto skupovaniu bytov a ich následnému predaju alebo prenajímaniu za vysoké ceny. To, že mesto vkladá svoj pozemok, by sa malo odzrkadliť v nižšej cene bytov. Súkromníkovi sa podmienky diktovať nedajú.
Petra Nagyová