z Ružindola, ktorý navštívil našu redakciu v piatok minulý týždeň. Vo februári si v Trnave, v jednej zo značkových predajní kúpil zimné topánky. Neboli práve najlacnejšie, ale povedal si, že ak zaplatí za kvalitnú obuv o čosi viac, aspoň mu dlho vydrží. O čo väčšie bolo jeho sklamanie, keď si o dva dni nové topánky obul a po chvíli chôdze zistil, že sú plné vody. Vtedy sa začali jeho starosti s reklamáciami. „Topánky som odniesol do predajne a pýtal som si späť svoje peniaze. S tým však predavačka nesúhlasila, povedala mi, že musí postupovať podľa reklamačného poriadku a že musím topánky nechať v predajni. Rovnako mi tvrdila, že ma iste pri kúpe poučili o tom, že moje topánky nie sú určené na nosenie vo vlhkom prostredí. To nie je pravda. Keby mi pri kúpe niečo také povedali, nikdy by som si ich nekúpil,“ vysvetlil nám Juraj, ktorého hnevá aj to, že kým boli topánky v predajni, on si musel kúpiť iné, aby nechodil bosý. „Som študent a peňazí naozaj nemám nazvyš,“ dodal.
Mesiac po reklamácii si Juraj prevzal svoje opravené topánky. Ako nám povedal, dúfal, že budú zalepené tak, aby neprepúšťali nadmerné množstvo vody. Nestalo sa tak a celá situácia sa opäť zopakovala. Ďalšia reklamácia v predajni a tie isté slová z úst predavačky, že peniaze mu vrátiť nemôžu a že nevie, či mu reklamáciu uznajú, keďže nesplnil podmienky použitia obuvi a nosil ich aj vo vlhkom prostredí.
„V každom prípade sa budeme touto reklamáciou zaoberať. Sťažnosť zákazníka preveríme, otvoríme reklamačné konanie, pričom záver môže byť totožný alebo rozdielny ako pri šetrení v predajni,“ uviedol pre MY - Trnavské noviny Jozef Ondruška, pracovník zodpovedný v danej spoločnosti za oblasť západného Slovenska. Upozornil nás aj na skutočnosť, že zákazník si mal naštudovať záručný list, v ktorom sa uvádza účelovosť obuvi. Naštudovali sme si, ale márne, kým na pokladničnom bloku je uvedené, že Juraj si zakúpil pánsku obuv, v záručnom liste o nej nie je ani slovko.
Veľmi ústretová k nám bola pracovníčka Slovenskej obchodnej inšpekcie v Trnave Jaroslava Repová. „Každá obuv má určitú mieru vodopriepustnosti. Len skúškami v skúšobni, prípadne u odborného znalca je možné zistiť, či je táto miera prípustná, alebo nie,“ doplnila J. Repová. Zároveň nás upozornila, že zákazník musí skúšku zaplatiť. V prípade jeho oprávnenej reklamácie má ale možnosť vymáhať si svoje náklady od predajcu.
Kolotoč vybavovania sa pre Juraja teda ešte zďaleka nekončí. My budeme jeho príbeh naďalej sledovať a dúfať, že sa všetko podarí úspešne uzatvoriť aspoň dovtedy, kým príde ďalšia zima.
Renáta Kopáčová