sa o komplexnom riešení cesty I. triedy medzi Trnavou a Senicou a zo Senice ďalej na hraničný prechod s Českou republikou.
„Robíme aj obchvat Holíča, Senice, obchvat obce Jablonov (Jablonica, pozn. predsedu TTSK T. Mikuša) a dnes sme sa práve dohodli, že v rámci komplexnej rekonštrukcie, dá sa povedať výstavby cesty 1. triedy medzi Jablonicou a Sereďou (Senicou, pozn. T. Mikuša), rozšírime posudzovanie z hľadiska životného prostredia. A to aj v konkrétnom úseku k prechodu Biela hora, až po Trstinu (Trstín, pozn. T. Mikuša) z tohto dôvodu, že chceme vyhovieť požiadavkám, aby sme tento prechod poriešili komplexne,“ povedal minister, ktorý sa na výjazdové rokovanie z pohľadu názvov dotknutých obcí v regióne zjavne nepripravil.
Ešte minulý týždeň ministerstvo plánovalo vypísať verejnú súťaž na dodávateľa dokumentácie vplyvov na životné prostredie tak, aby po schválení vyhovujúceho variantu ministerstvom životného prostredia, bolo možné pristúpiť ku komplexnej rekonštrukcii cesty na celom úseku Trnava - Senica.
„Problémy s výkupom pozemkov vznikajú všade. A zvlášť v poslednom čase, keď jedna akcia pri KIA ukázala, že kto nie je spokojný, môže taktizovaným dosiahnuť viac,“ reagoval na otázku novinárov minister.
„Stále nevieme nájsť spoločnú reč s majiteľmi pozemkov. Zhodli sme sa s primátorom mesta i predsedom VÚC, že i keď máme možnosť využívať inštitút vyvlastňovania, chceme ho využívať iba vo výnimočných prípadoch, keď padnú všetky možnosti dohody. Teraz záleží na dotknutých občanoch, ako oni budú chápať potreby mesta a vyjdú v ústrety desaťtisícom obyvateľom mesta Trnava,“ povedal minister na okraj zdržovania výstavby severného obchvatu Trnavy.
„Treba jednoznačne povedať, že požiadavky niektorých vlastníkov sú neefektívne a každý to považuje za zlatú sliepku, ktorá znesie zlaté vajíčka. Nie je šanca, aby sa našli požadované peniaze na výkup, pretože potom by neboli na realizáciu vlastnej stavby. Postoj niektorých majiteľov považujem za branie rukojemníkov vo vzťahu k obyvateľom mesta a regiónu. Požiadavky sú rôzne. V inej časti mesta som dostal požiadavku na výkupnú cenu od 800 do 2500 korún za m2, pričom znalecký posudok je 130 Sk,“ doplnil ministra primátor Trnavy Štefan Bošnák. Podľa neho, prvá etapa výstavby severného obchvatu by mala byť započatá najneskôr v auguste t. r., s reálnym termínom dokončenia v r. 2008.
Janka Pekarovičová