Utorok, 21. marec, 2023 | Meniny má Blahoslav

Rekonštrukcia Štadióna Antona Matinského sa blíži, náklady dosiahnu výšku 500 milónov korún

Príchod slovenskej futbalovej reprezentácie do Trnavy je už všeobecne známa záležitosť. Rovnako ako aj rekonštrukcia Štadióna Antona Malatinského, ktorý by s

Príchod slovenskej futbalovej reprezentácie do Trnavy je už všeobecne známa záležitosť. Rovnako ako aj rekonštrukcia Štadióna Antona Malatinského, ktorý by sa na najbližšie dva roky mal stať ich domovom. Významná šanca, aká sa ponúkla Trnave si však vyžaduje aj patričné zmeny futbalového stánku. Rekonštrukcia štadiónu sa už začala, vyžaduje si nemalé finančné náklady a či sa na nich bude chcieť podieľať aj Slovenský futbalový zväz, to bola otázka na najpovolanejších ľudí, ktorí sa na pôde mesta stretli. Generálny sekretár SFZ Dušan Tittel a primátor mesta Trnava Štefan Bošnák vo vzájomnej diskusii uviedli, ako by jednotlivé etapy rekonštrukcie mali prebiehať a ako sa na nich bude podieľať SFZ.
„S výstavbou Národného futbalového štadióna sa vynorila otázka, kde bude futbalová reprezentácia dočasne hrávať kvalifikáciu ME 2008. Voľba padla na Trnavu,“ uviedol Dušan Tittel. „Po štadióne Slovana som ani neuvažoval, že by som svojim kolegom predostrel inú alternatívu, kde by sa malo hrať. Popri Trnave síce prichádzal do úvahy aj štadión Interu, ktorý je v Bratislave a bolo by to v mnohých ohľadoch jednoduchšie, ale Trnava predstavuje symbol futbalu. Keď sa naplní jej kotol fanúšikmi je jasné, že voľba priviesť reprezentáciu do Trnavy bola správna.
Medzi prvé úpravy, do ktorých sa mesto pustilo bolo strhnutie strechy na západnej tribúne. „Dali sme si spracovať statický posudok, z ktorého vyplynulo, že západná tribúna nie je bezpečná. Samozrejme, nie celá, ale jej ostrešenie,“ začal vysvetľovať Štefan Bošnák. „V prípade takej zimy, aká bola tento rok, a množstve snehu na nej, by mohlo hroziť pre ľudí nebezpečenstvo. Preto sme sa v prvom rade rozhodli riešiť túto záležitosť. Navyše sa k rekonštrukcii tribúny pristúpilo preto, aby následne nedošlo k poškodeniu nového trávnika, keby cez neho musela prechádzať ťažká technika..“ Ako ďalej uviedol primátor mesta, projekt na západnú tribúnu je už spracovaný, rovnako aj vybraný dodávateľ, ktorý predložil najzaujímavejšiu ponuku, a do začiatku júla by už tribúna mala byť hotová. „Chystáme zastrešenie celej tribúny, čo je približne 110 metrov. Zároveň dôjde k zdvihnutiu konštrukcii, oproti súčasnej, o 2,5 metra. V týchto priestoroch budú vybudovanú sky boxy pre novinárov a stanovištia pre kamery.“
V uplynulých dňoch absolvoval primátor mesta stretnutie s prezidentom SFZ Františkom Laurincom, ministrom školstva Lászlo Szigetim a pripravuje sa na rozhovory s ministrom financií Ivanom Miklošom. Na týchto stretnutiach sa rozprávalo a bude rozprávať práve o finančnom pokrytí rekonštrukcie štadióna. Štefan Bošnák: „Aj na zasadnutí Mestského zastupiteľstva sa budeme zaoberať aktualizáciou rozpočtu. Náklady by sme chceli vykryť možnosťou čerpania úveru. Jeho výška bude opäť závisieť od toho, s akou ponukou príde SFZ.“
Vybudovanie vyhrievaného trávnika však nie je záležitosťou príchodu reprezentácie. „Už v auguste 2005 sme na zasadnutí hovorili o vybudovaní vyhrievaného trávnika, k jeho schváleniu došlo v decembri. To, že sem príde hrať aj reprezentácia naše rozhodnutie len utvrdilo. Veď po zápase Artmedie s Levski Sofia bol trávnik v hroznom stave. A to bol najlepší na Slovensku. Ak všetko pôjde podľa plánov, do 27. júla bude položený trávnik a 25. augusta už môžu na neho hráči vybehnúť.“
Začiatok nového ročníka najvyššej futbalovej ligy je však naplánovaný na 15. júla...“SFZ vyjde Spartaku v ústrety,“ prisľúbil gen. sekretár Dušan Tittel. „Aj keď sa ozývajú rôzne kuvičie hlasy, že zväz je proti Trnave, tak to nie je pravda. Ak dôjde k vyžrebovaniu ligy, dá sa to zariadiť tak, aby Trnava svoje úvodné kolá hrala najskôr u súperov. Dúfam, že fanúšikovia Spartaku pochopia, ak by klub musel nejaké domáce zápasy odohrať aj na inom štadióne.“ Vybudovanie vyhrievaného trávnika od základov, cez odvodnenie a položenie vykurovania a jeho zakorenenie potrvá približne 28 dní. „Problémom by mohli byť akurát predkolá Ligy majstrov,“ naznačil D. Tittel. „Pokiaľ Trnava získa titul, dostane sa do predkôl, ktoré sa začínajú štyri dni pred výkopom našej ligy. Tam by mohol vzniknúť problém. Ale to by asi pre Trnavu, pokiaľ bude mať titul, boli príjemné starosti.“
Slovenský futbalový zväz teda vyjde Trnave v ústrety v súvislosti s vyžrebovaním ligy. Bude rovnako ústretový aj pri poskytovaní finančným prostriedkov?
„SFZ poskytol pri vybudovaní umelého trávnika na Lokomotíve čiastku 3 milióny korún a chce sa podieľať aj na spolufinancovaní a prestavbe Štadióna Antona Malatinského. Lenže finančné prostriedky, ktoré sme my obdržali od Ministerstva školstva pre Trnavu sú veľmi malé. Ide približne o 3 milióny korún. Preto sme sa rozhodli osloviť aj Ministerstvo financií a vládu. Tá by si mala uvedomiť, že rekonštrukciou štadióna neposkytujeme vylepšené priestory len fanúšikom Trnavy, ale slovenským fanúšikom, ktorí sme prídu povzbudiť reprezentáciu.“
Čo všetko sa teda bude na Štadióne Antona Malatinského rekonštruovať?
Š. Bošnák: „V prvom rade to je západná tribúna, na ktorej sa už pracuje. Na východnej tribúne dôjde len k bežnej údržbe. Aj ja si viem predstaviť, že by boli južná a severná tribúna tiež zastrešené a vytvorili by sme tak na štadióne skutočný kotol, ale momentálne na to finančné prostriedky nie sú. Napr. nemôže dvíhať západnú tribúnu na úroveň severnej a južnej, pretože by sme ju automaticky museli posúvať dozadu. Tým pádom by sme už zasahovali na súkromné pozemky, ktoré sú na Športovej ulici. Čo sa týka východnej tribúny, tak tam by k takejto realizácii v budúcnosti mohlo dôjsť,“ pripustil primátor Trnavy. „Lenže my nemáme záujem vybudovať štadión s kapacitou 30 000 miest. Momentálna kapacita štadióna (18448) je vyhovujúca. Je možné, že pri rekonštrukcii dôjde v budúcnosti o navýšenie takých 2500 – 3000 miest. Ešte je tu aj osvetlenie. Aj na to sme si dali spraviť posudok, z ktorého vyplynulo, že svetlá si vyhovujúce. Potrebujeme akurát vykonať kompletnú kabeláž od trafostanice a vymeniť niektoré svietidlá.“
K maličkostiam, ktoré však tvoria významný celok, patrí aj obnova sociálnych zariadení a zriadenie turniketov. „Je veľmi dôležité, aby boli sociálne zariadenia vyhovujúce. Bude záležať len na fanúšikoch, aby si ich za dva zápasy nezničili. Pretože opraviť WC nie je len otázkou peňazí, ale aj kultúry ľudí,“ povedal D. Tittel. „Čo sa týka turniketového systému, sme za. Nie je povinnosťou mať ho. Ale v budúcnosti určite bude a my ho nemusíme budovať vtedy, keď budeme musieť, ale teraz, keď chceme.“
Šport samotný, nielen futbal, sa robí pre fanúšikov. A tí robia zápasy a podujatia atraktívnejšími. Viac ako 17-tisícová kulisa, ktorá prišla na štadión v zápase s Artmediou, bola závideniahodná. Napriek tomu sa svojho času prezident SFZ František Laurinec vyjadril, že sa obáva istého klubizmu v Trnave.
„Ja si myslím, že klubizmus je dobrá vec,“ namietal D. Tittel, „ a ostatné mestá vám ho môžu len závidieť. Ja si myslím, že prezident zväzu reagoval na zápas Artmedie s Levski Sofia. Už o niekoľko dní, 20. mája, sa budeme môcť presvedčiť, ako Trnava zvládne príchod reprezentácie, ktorá sa stretne v priateľskom zápase s Belgickom. Nakoniec, aj kapitán reprezentácie Miro Karhan je Trnavčan. ja verím, že tak ako prišlo sedemnásťtisíc ľudí na ligový zápas, tak prídu podporiť aj reprezentáciu.“
Ako sa bude riešiť otázka parkovania v prípade veľkého návalu fanúšikov?
„S tým by nemal byť problém,“ uviedol primátor mesta, „v najhoršom prípade sa na určitom úseku uzavrú dva pruhy štvorprúdovej cesty na Hlbokej ulici. Alebo fanúšikovia odparkujú svoje autá v širšom centre Trnavy, veď prejsť 300 m k štadiónu pre nich nemôže byť problém.“
Jedna z najzaujímavejších otázok prichádza na záver. Koľko by celá rekonštrukcia mala stáť? „Pri všetkej skromnosti by sa celkové náklady mohli vyšplhať do výšky pol miliardy korún. My vieme, že takýto objem peňazí nepríde do mesta rýchlo. Ja som aj za to, aby sa v budúcnosti našli výhodný spoluinvestori a sponzori. netvrdím, že štadión musí byť v sto percentnom vlastníctve mesta.“
Obaja páni sa na záver diskusie zhodli na tom, že príchod reprezentácie do Trnavy je dobrým ťahom, o ktorom sa chcú presvedčiť už 20. mája počas priateľského medzištátneho stretnutia s Belgickom.
Tatiana Čuperková

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  7. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Na čo myslieť pri prediktívnej údržbe?
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  6. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  7. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  8. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 982
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 343
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 939
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 037
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 705
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 3 766
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 096
  8. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 3 074

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Z a s t r o p o v a l i !
  2. Štefan Vidlár: Proč Z na ruských tankoch?
  3. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku)
  4. Vladimír Čuchran: Fňuká celá krajina
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami: Žilina - Trnové
  6. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  7. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 976
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 759
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 225
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 727
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 754
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 496
  7. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 430
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 350
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

V prípade nálezu munície vždy kontaktujte políciu na čísle 158.

K útoku došlo vo vlaku na ceste z Bratislavy do Trnavy.


3 h

Prioritou je rozvoj cestovného ruchu, turizmu a zvyšovania atraktivity kraja.


TASR 3 h

S nami tipuješ bez rizika, v hre sú ceny za tisícky eur.


23 h
Ilustračná fotografia

Dňa 22. marca od 9.00 h – 14.00 h. vás pozývame na podujatie „Týždeň fakulty“, ktoré pripravila Fakulta zdravotníctva a sociálnej práce Trnavskej univerzity v Trnave.


13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Práce na estakáde, ktorá bude najdlhšou na Slovensku, sú v plnom prúde.


16 h

Riešenie je v dobudovaní trate Nitra – Trnovec nad Váhom.


20. mar

Zhorelo vybavenie i zásielky. Zamestnanci Arrivy zachraňovali vozový park.


20. mar

Archeológovia chcú preskúmať maximum.


20. mar

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Z a s t r o p o v a l i !
  2. Štefan Vidlár: Proč Z na ruských tankoch?
  3. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku)
  4. Vladimír Čuchran: Fňuká celá krajina
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami: Žilina - Trnové
  6. Tomáš Vodvářka: Postní doba jako příležitost
  7. Martin Krsak: Žiť treba v krajine, kde je všetko najdrahšie na svete
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 976
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 759
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 5 225
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 3 727
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 2 754
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 496
  7. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 2 430
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 350
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu