u harmonogramu dopravy, spýtali sa MY-Trnavské noviny riaditeľa SAD Trnava Milana Hulku.
„Zatiaľ nie. Aj keď návrhy boli, rozhodnutie nie je pripravené. Situácia sa rieši a pokiaľ nebude doriešená, nevyjdeme s cenovou zmenou, ani s redukciou dopravy. Aj v prípade, že by sme niečo z toho navrhli, rozhodujúce slovo má vždy vyšší územný celok. On vydáva cenový výmer, lebo je objednávateľom pravidelnej prímestskej dopravy. Trnavská SAD na ňu dopláca asi tretinu. Toto sa potom negatívne prejavuje na technike, nemôžeme do nej investovať toľko, koľko by sme chceli a potrebovali,“ informoval nás M. Hulka.
Čo v tejto veci robí Trnavský samosprávny kraj, dozvedali sme sa od jeho predsedu Tibora Mikuša.
„Na konferencii županov sme sa dohodli, že budeme žiadať od kompetentných miest prostriedky, ktoré nám sľúbili príslušné tri rezorty a tiež rezort financií. V tlaku budeme pokračovať. Ak sme zodpovední za výkony vo verejnom záujme, tak ten, kto tie výkony preniesol, musí vytvoriť aj podmienky na financovanie. Kedy príde k riešeniu, je ťažko odhadnúť. Minister financií sa správa neprimerane svojmu postaveniu a postaveniu partnerov, to znamená predsedov vyšších územných celkov. Až nastúpi znovu úcta a zdravý rozum, môže tento proces byť rýchlo vyriešený,“ ubezpečil T. Mikuš.
Janka Pekarovičová