Trnava - Nové priestory pre integrovaný záchranný systém v budove Krajského úradu v Trnave, pod ktorého správu spadá, by mali sprevádzkovať 1. júla, teda s ročným predstihom.
Ich dostavba si vyžiada 13 miliónov korún. Počítačové vybavenie zabezpečí ministerstvo vnútra. Zatiaľ sa v provizórnom operačnom stredisku po dvoch strieda desať operátorov z odboru krízového riadenia krajského úradu. K nim pribudnú zdravotníci a hasiči, ktorí majú zatiaľ svoje operačné strediská na svojich pracoviskách. Vznikne tak koordinačné stredisko integrovaného záchranného systému.
Podľa informácie prednostu krajského úradu Lázslóa Biróa, na linke 112 v roku 2005 zaznamenali denne v priemere 1190 hovorov, z ktorých neopodstatnených bolo 97,69 percenta. Celkove to bolo za rok takmer 420 tisíc volaní. Opodstatnených bolo 4855, teda v priemere trinásť denne.
„Najviac telefonátov, z ktorých je zrejmé, že volajúci sa iba zabáva, býva v noci. Niekedy to trvá aj dve hodiny. Na displeji vidíme číslo stanice, odkiaľ prichádza hovor. Ale ani keď pohrozíme, že vec oznámime na políciu, situáciu to nerieši,“ povedal pre MY-Trnavské noviny operátor Jaroslav Kováč.
Dodal, že o trestnom podaní naozaj neuvažujú, lebo by to bol postup veľmi komplikovaný a zdĺhavý.
Niektorí ľudia nie sú schopní si uvedomiť, že zatiaľ, kým oni sa zabávajú a blokujú linku, niekomu môže ísť naozaj o život.
- pe -, foto autorka