Ako vysvetlila Iveta Fedorová zo SSC, ďalší piati sa vyjadrili, že ponúknuté sumy sú pre nich neprijateľné, traja nereagujú na výzvy, zvyšní dvaja s predajom zatiaľ len súhlasili.
Na základe vyhotoveného znaleckého posudku sú ceny parciel rôzne, SSC ich však nemieni zverejňovať. Fedorová skonštatovala, že pri tých, ktorí vytrvajú v odmietavom postoji, pristúpi SSC k vyvlastneniu vo verejnom záujme.
Navrhovaný plán na rok 2005 predpokladal, že s výstavbou obchvatu sa začne ešte v decembri. Jednoznačný termín však bude závisieť od majetkovoprávnej úpravy a vydania stavebných povolení. Výstavba sa má uskutočniť po etapách, pričom sa berie do úvahy ich prelínanie. Etapy sú navrhnuté tak, že po ich dokončení sa hotové úseky spojazdnia. Hlavná trasa cesty I. triedy bude približne 4,5 kilometra dlhá. Celkové náklady sú vypočítané na takmer 1,3 miliardy korún. V plnej výške ich uhradí štát. Fedorová pripustila, že práce by sa mohli začať začiatkom leta. Prvá etapa výstavby by mala byť dobudovaná v roku 2007. "Celý obchvat pri pravidelnom prísune potrebných financií v roku 2009," dodala.
Severný obchvat Trnavy je v územnom pláne už od roku 1977. V roku 1987 bol dokončený juhovýchodný obchvat. Vybudovaním severného obchvatu bude zabezpečená dopravná trasa, ktorá prevezme okrem tranzitnej dopravy aj funkciu rozdelenia regionálnej dopravy v súčasnosti vedúcej cez mesto. Severný obchvat je dôležitý najmä v súvislosti so spustením výroby v PSA Peugeot Citroen, ale aj s deklarovaným rozšírením výroby v podnikoch Sony či Johns Manville. Podľa vedúceho kancelárie primátora Pavla Tomašoviča všetky tieto podniky vytvárajú tlak na to, aby obchvat bol, pretože inak musia prechádzať cez mesto, ktoré je často v kritických hodinách v niektorých uzloch nepriechodné.
- sita -