Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Cesta rozbitá, riešenie v nedohľadne?

„Cestu opravovali naposledy v septembri. Vtedy bola prvýkrát urobená aj odstávka. Zvyčajne vždy príde nejaký pracovník s jedným vedierkom a za plnej prevádzky sa snaží dať kamene na svoje miesto. Nestihne to ani stvrdnúť,“ posťažovala sa nám majiteľka kra

jčírstva na trnavskej Ulici Horné bašty Zuzana Maronová.
Pôvodne existoval zámer, urobiť z tejto ulice takzvanú zlatú uličku. Vybaviť ju zeleňou, odpočívadlami, lavičkami. Bola snaha zachovať je starobylý charakter. Pri rekonštrukcii v roku 1998 ju pracovníci firmy Cesty Nitra, stredisko Trnava a ďalší špecialisti z Nitry vyložili štiepanou kamennou dlažbou. Použili dve technológie kladenia dlažby do cementovej malty. Vyžiadalo si to 6,252 milióna korún z pokladne mesta.

Toto riešenie sa však onedlho ukázalo ako nešťastné. Najmä nákladné autá, ktoré v čase dopravnej špičky na Rybníkovej ulici využívajú komunikáciu ako výhodnú skratku, kamene čoskoro pouvoľňovali. Na ceste nielenže vznikali výmole a diery. Uvoľnené kamene, odskakujúce spod kolies motorových vozidiel, začali ohrozovať bezpečnosť chodcov. Stav vozovky ovplyvňuje aj veľmi nízko uložená kanalizácia.
„Preto sme v lete 2003 poslali na mestský úrad náš návrh na úpravu ulice, pod ktorý sa podpísala väčšina majiteľov objektov. Sám som vychádzal z toho, že keďže sme my všetci vyhoveli neskromným požiadavkám pamiatkarov, malo by aj mesto dbať na plnenie svojich povinností,“ vysvetlil nám Ivan Ružička, jeden z dotknutých majiteľov.
List upozorňoval na to, že komunikácia a jej podklad nie je vhodný na množstvo prechádzajúcich vozidiel, vodiči nedodržiavajú zákaz vjazdu z Hornopotočnej ulice, ani zákaz státia. Materiál, ktorým je cesta vydláždená, ohrozuje chodcov i majetok vlastníkov nehnuteľností.
Majiteľom celého pozemku pod komunikáciou a jej správcom je mesto Trnava. Preto v plnej miere zodpovedá za jej stav i za prípadné škody, ktoré by vznikli z dôvodu jej zlého stavu.
„Predstavy vlastníkov nehnuteľností sme splnili iba čiastočne. Jednoznačne sme zadefinovali parkovacie miesta, ale ďalšie zariadenia sme na ulicu nedávali. Aj na nej sme plánovali a stále ešte plánujeme upraviť organizáciu dopravy. Vždy sa však nájdu vodiči, ktorí značenie rešpektovať nebudú. Predpokladám, že na budúci rok tu dôjde k zmenám organizácie dopravy, týkajúcim sa aj miest, kde sa bude môcť parkovať,“ informoval MY-Trnavské noviny vedúci úseku dopravy a cestného hospodárstva mestského úradu Milan Hába.
„Domnievam sa, že najväčšiu galibu robili domorodci. Pri rekonštrukcii svojich objektov využívali ťažkú mechanizáciu a nezohľadňovali, že komunikácia nebola spôsobilá na takúto záťaž. V priebehu piatich rokov sme mali na cestu záruku a niekoľkokrát sme uplatnili reklamáciu jej kvality u dodávateľských firiem. Momentálne už nemáme právne páky na žiadanie bezplatných úprav, preto sa o opravy stará samo mesto,“ zaujal stanovisko vedúci odboru investičnej výstavby mestského úradu Dušan Béreš.
Zdôraznil tiež, že aj v prípade čiastočného uzatvorenia komunikácie vodiči značenie nerešpektovali a nerešpektujú a jazdia po čerstvo opravených úsekoch, v rozpore s technológiou vyzretia cementovej malty. Ako potvrdil Jozef Jakubec, vedúci odboru komunálnych služieb, ktorý sa stará o údržbu cesty, mesto o zmene jej nevhodného povrchu uvažuje. Konečné rozhodnutie však zatiaľ nepadlo.

SkryťVypnúť reklamu

Janka Pekarovičová

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 185
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 367
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 8 412
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 580
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 7 521
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 933
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 499
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 175

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Stratili sme rozum už "na totálku"?!?
  2. Štefan Vidlár: Kutya Lajos
  3. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  4. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  5. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  7. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  8. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 485
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 083
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 069
  4. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 611
  5. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 036
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 786
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 587
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 360
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Obvinené osoby sú stíhané väzobne.


SITA 3 h
Ilustračné foto.

Výmena zvodidiel na mostoch D1 je dôvodom čiastočnej uzávery v úseku Trnava - Horná Streda.


TASR 4 h
Obec Ružindol.

Obec Ružindol v okrese Trnava vyhlásila nové verejné obstarávanie na prístavbu materskej školy.


SITA 5 h
Zuzana Almáši Koreňová, umelkyňa, psychologička, pedagogička a mediátorka.

Od drevárstva, psychológie a pedagogiky prešla cez mediátorstvo až k umeniu.


12 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Jeden muž sa pobytu za mrežami vyhýba už 14 rokov.


11. aug

Väčšina hľadaných sa skrýva, pretože na nich bol vydaný príkaz na zatknutie.


11. aug

Na Horehroní ožívajú švajčiarske električky.


10. aug

Vodič Hyundaia prešiel do protismeru, čelne sa zrazil s kamiónom. Nafúkal takmer dva promile.


11. aug

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Stratili sme rozum už "na totálku"?!?
  2. Štefan Vidlár: Kutya Lajos
  3. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  4. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  5. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  7. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  8. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 485
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 083
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 069
  4. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 611
  5. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 036
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 786
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 587
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 360
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu