Odborníci odporučili vybudovať protihlukovú sklenú stenu pre stavbu v blízkosti Nemečanky a Sibírskej ulice, vysadiť v lokalite Kopánka v blízkosti Špačinskej a Krupskej ulice viacvrstvový protihlukový pás zelene v šírke 25 až 30 metrov a zvážiť vybudovanie zemného valu.
Všetky právne predpoklady pre výstavbu sa tým zdali byť splnené. Otázkou ostávalo len, kedy štát uvoľní vtedy rozpočtovaných 1,2 miliardy korún. Po troch rokoch, vzhľadom na vládny sľub daný Peugeotu, a ďalším investorom, ktorí komunikáciu nevyhnutne potrebujú, s peniazmi problém nie je. Časť bola v štátnom rozpočte už v roku 2005, s prostriedkami počíta aj plán na rok 2006.
Slovenská správa ciest (SSC) ako investor však obchvat zatiaľ začať budovať nemôže pre problémy s nevykúpenými pozemkami. Na rozoslané zmluvy o budúcich kúpnych zmluvách na pozemky totiž zatiaľ žiadnu odpoveď nedostala. Preto je pravdepodobné, že v zákonnej lehote príde k ich vyvlastneniu. Investor však musí postupovať podľa zákona a stanovený čas na ich vyjadrenia vlastníkov čakať. „Termín začatia bude závisieť od postupu a vydania stavebných povolení. Stavba sa má uskutočniť po etapách, pričom počas výstavby sa predpokladá ich prelínanie. Etapy sú navrhnuté tak, že po ich dokončení bude možné jednotlivé úseky spojazdniť. Hlavná trasa cesty I. triedy bude dlhá približne 4,5 kilometra “ vyjadrila sa pre agentúru SITA Viktória Kmeťová zo SSC.
Podľa slov primátora Trnavy Štefana Bošnáka, požiadavky vlastníkov na zvýšenie ceny za vykupované pozemky sú neetické a nemorálne. Štátom vyčlenené nečerpané prostriedky na severný obchvat síce neprepadnú, ale čím neskôr sa výstavba zrealizuje, tým bude drahšia.
- pe -