TRNAVA. Taký záujem o najslávnejšie futbalové derby v Trnave nebol už roky.
Už štyri dni pred zápasom vypredali domáci fanúšikovia svoje sektory. Dva dni pred duelom hlásili vypredané vstupenky aj hosťujúci slovanisti.
Hoci je oficiálna kapacita štadióna Antona Malatinského okolo 18-tisíc divákov, niektoré sektory v blízkosti fanúšikov Slovana neboli uvoľnené do predaja. Kvôli bezpečnosti.
Na sobotňajšom derby má byť vyše 16-tisíc divákov. Ak by boli k dispozícii všetky sektory, štadión sa naplnil do posledného miesta.
Záujem tentoraz prevyšuje kapacitu, čo je v slovenskej lige unikátne. V Trnave bolo vypredané naposledy derby v roku 1996, keď sa na štadióne tiesnilo 20 850 divákov.

Na Tehelnom poli hlásili vypredané pri otváraní nového štadióna v roku 2019, kedy v hľadisku bolo 22 500 divákov.
V posledných desiatich derby bola priemerná návštevnosť necelých 11-tisíc. Zvýšený záujem prišiel až teraz. Môžu za to viaceré atribúty.
Súboj dvoch najlepších tímov na Slovensku
Prvým je samotné derby, ktoré na Slovensku tradične láka najväčšiu pozornosť. Neexistuje iný súboj, ktorý by sa tomu čo i len priblížil.
Spartak i Slovan sú najvýraznejšie futbalové značky s najväčším počtom fanúšikov. O oboch kluboch sa rozpráva i píše najviac v médiách.
V Trnave navyše zažívajú ľudia futbalový boom. Môže zaňho zrejme aj nový tréner Michal Ščasný, pod ktorého vedením hrá Spartak atraktívnejší a útočnejší futbal.
Keď bola Trnava po štyroch kolách bez straty bodu prvá, v meste sa začalo hovoriť o titule. V súčasnosti je Spartak so 16 bodmi piaty, Slovan s 18 bodmi tretí.
Tabuľka však skresľuje. Oba tímy majú k dobru dva zápasy, pričom vedúce duo Dunajská Streda a Žilina majú po 19 bodov. Reálne teda pôjde o zápas dvoch najsilnejších tímov.