Rošáda pred stanicou v Trnave, výmenu parkoviska musí odobriť aj vláda

Objednali si projektovú dokumentáciu.

Parkovisko pred vlakovou stanicou v Trnave. Tu by chcela mať radnica autobusovú stanicu.Parkovisko pred vlakovou stanicou v Trnave. Tu by chcela mať radnica autobusovú stanicu. (Zdroj: Peter Briška)

TRNAVA. Ubehlo už pár rokov odvtedy, čo trnavská radnica po prvýkrát zverejnila odvážny zámer. Vymeniť veľké parkovisko pre vlakovou stanicou s neďalekou autobusovou stanicou.

Od tejto zásadnej zmeny si samospráva sľubuje zatraktívnenie priestoru a zvýšenie komfortu pre cestujúcich, ktorí prestupujú v Trnave z vlakov na autobusy a naopak.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastnia ich železnice

Väčšiu časť pozemkov pod parkoviskom vlastnia Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré v minulosti označili tento majetok za nepotrebný, v posledných rokoch už to tak nie je.

SkryťVypnúť reklamu

Parkovisko pred stanicou je v súčasnosti stále zadarmo, pred niekoľkými rokmi si ho chcela samospráva od železníc prenajať s cieľom rozšíriť počet miest a spoplatniť ho. Krátko pred podpisom zmluvy však začali železnice hovoriť o výmene.

Prečítajte si tiež Močia v kríkoch či pri kolese, vidia ich pritom ľudia. Vodič autobusu sa sťažuje na chýbajúce toalety Čítajte 

Samospráva by tam chcela terminál integrovanej osobnej dopravy. Jeho hlavným cieľom je vyššie spomínaná výmena autobusových nástupíšť s verejným parkoviskom.

Presunúť chcú aj zastávky mestskej dopravy do plánovaných nových ramien blízkej svetelnej križovatky.

Trnava si pre túto investíciu objednala kompletnú projektovú dokumentáciu za 638-tisíc eur. Tú zaplatí z vlastného vrecka, na samotnú investíciu chce žiadať nenávratný príspevok. Zákazku vo verejnom obstarávaní získala spoločnosť Afry Slovakia.

„Atraktívnejší a kvalitnejší priestor zvýši komfort a celkový pocit cestujúcich pri využívaní tohto priestoru. Zriadením dostatočného počtu krytých zastávkových plôch a ich koncentráciou do polohy súčasného parkoviska pred budovou železničnej stanice eliminujeme dlhé pešie presuny cestujúcich, ktorí využívajú kombináciu železničnej, prímestskej a mestskej autobusovej dopravy,“ uviedla radnica v popise zákazky.

SkryťVypnúť reklamu

Aj dve križovatky

Plánovaná investičná akcia ráta s výmenou povrchov, zásadnými zmenami prejdú aj dve križovatky – svetelná vedľa stanice a ďalšia pri dispečingu spoločnosti Arriva.

Ráta sa aj s búraním terajšej a vybudovaním novej pešej lávky ponad Kollárovu a Dohnányho ulicu, a parkovacieho domu pre bicykle, ktorý z nej bude prístupný.

Železnice Slovenskej republiky nám potvrdili, že o tomto zámere boli informovaní na vstupnom rokovaní s mestom v roku 2023.

„V predmetnej veci nás mesto Trnava odvtedy nekontaktovalo. Nemáme preto bližšiu informáciu, v akom stave sú ich zámery v okolí železničnej stanice Trnava, a teda neboli urobené ani ďalšie kroky v prípadnom prevode, respektíve, zámene pozemkov,“ povedala Petra Lániková, hovorkyňa ŽSR.

V každom prípade na takéto nakladanie s majetkom štátu v správe ŽSR je potrebný súhlas ministerstva dopravy, respektíve vlády. Je to bežný postup, vláda musí odobriť každý prevod pri účtovnej hodnote majetku nad 165-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem toho Železnice Slovenskej republiky deklarujú, že zámena prichádza do úvahy za predpokladu hospodárnosti a efektívnosti transakcie pre ŽSR, ako aj splnenia legislatívnych a technických podmienok.

Adekvátna protihodnota

V prípade, ak by s výmenou súhlasili, budú potrebné kladné vyjadrenia jednotlivých zložiek ŽSR k prevodu pozemkov, stanoveniu technicko-prevádzkových podmienok, zachovaniu prístupu k stanici a infraštruktúre ŽSR.

A čo budú železnice za to požadovať?

„Adekvátnu protihodnotu v zamieňaných nehnuteľnostiach mesta využiteľných pre potreby ŽSR, respektíve uhradením trhovej ceny za nehnuteľnosti ŽSR. Po predložení detailného návrhu projektu doplníme technické požiadavky na budúcu podobu predstaničného priestoru, vybudovania „náhradných“ parkovacích plôch z pohľadu ŽSR,“ dodala hovorkyňa.

V každom prípade, ŽSR sa už dávnejšie vyjadrili, že vítajú každú iniciatívu, ktorej výsledkom bude kvalitatívne zlepšenie predstaničného priestoru.

Spoločnosť Arriva, ktorá tu prevádzkuje viacero spojov, taktiež už dávnejšie deklarovala, že s výmenou nemá žiadny problém. Myšlienka mať autobusy a vlaky znova vedľa seba prišla netradične od občianskeho združenia OZ Cyklokoalícia.

Samospráva (Trnava)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 634
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 128
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 897
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 5 063
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 980
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 017
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 984
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 183
  1. Alexandra Drobná: Rozhovory s "Bohom", kedy ich vedieš ? Aneb si k sebe úprimný? Poodstúp si kúsok.
  2. Gustáv Murín: Čítanie na nedeľu: Ponaučenia zo Španielska
  3. Jozef Javurek: Pád
  4. Martin Eštočák: Prešov – cesta na Kútoch je už 1 rok neskolaudovaná. Postavená aj na cudzích pozemkoch.
  5. Rado Surovka: Hurá, zvíťazili sme !
  6. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru
  7. Irena Šimuneková: Pohorie Tríbeč vo farbách jesene - Oselný vrch
  8. Martin Fronk: Kráľovské sny pod hviezdami: Romantika Matyášovho paláca vo Vyšehrade
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 14 582
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 775
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 7 170
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 6 105
  5. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 660
  6. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 496
  7. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 4 968
  8. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský? 4 037
  1. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  2. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  3. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  4. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  5. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  6. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  7. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  8. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu