TRNAVA. Pracovali nonstop, vo dne i v noci. Dôležitý dopravný uzol už plne slúži motoristom. Kompletná obnova mosta v križovatke diaľnic D1 a R1 pri Trnave sa skončila o mesiac skôr než plánovali. Dopravné obmedzenia na tomto úseku zaviedli ešte minulý rok, kedy sa postupne urobili oba mosty z vrchnej časti.
S prácami na tej spodnej začala Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ešte začiatkom mája. "Práce na moste spočívali v sanovaní podhľadu nosnej konštrukcie, pilierov a krajných opôr pravého i ľavého mosta," uviedla NDS.
Daný most označili za jeden z najvýznamnejších v regióne. Vlani prešiel komplexnou opravou, pričom sa opravila horná časť mosta, demontovali sa zvodidlá a zábradlia, odstránila sa vozovka, rímsy, vyrovnávací betón spolu s izoláciou a mostné závery.
Na očistenú nosnú konštrukciu sa uložil nový vyrovnávací betón, položila izolácia, mostné závery, odvodňovače, nový asfaltový koberec, nové rímsy, nové zvodidlá a mostné zábradlie.
Čo sa týka bezpečnosti či dopadov na plynulosť dopravy, Tomáš Ferenčák, hovorca NDS nám potvrdil, že vďaka efektívnemu nastaveniu prác v kombinácii s ohľaduplnosťou motoristov nedošlo k žiadnej mimoriadnej udalosti či ohrozeniu.
Aj z polície nás ubezpečili, že na obchádzkach sa nič vážne nestalo, hliadky nezaevidovali zvýšený počet nehôd či škodových udalostí.
Komplexná oprava daného úseku nastala po viac ako 40 rokoch od jeho otvorenia a bola už nevyhnutnou pre ďalšie dlhodobé a bezproblémové využívanie. Práce sa rozbehli ešte v apríli 2024, NDS za ne zaplatila približne 3 milióny eur.

„Práve pravidelnými opravami vieme predĺžiť životnosť mostov. Máme vytvorený veľmi efektívny systém ako monitorovať mosty, aj vďaka tomu sú všetky v prevádzke,“ povedal podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ NDS Rastislav Droppa s tým, že investície do opráv mostov sú investíciami do bezpečnosti a komfortu motoristov.
Národná diaľničná spoločnosť spravuje celkovo 874 mostov. Uvádza, že všetky mosty v jej správe sú bezpečné a pravidelne kontrolované.