Trnava je slovenský Liverpool. Koniec v Spartaku ma prekvapil, tvrdí marketingový riaditeľ Sarnovský

Aká je šanca, že by pokračoval v Slovane?

Ľuboš Sarnovský bol rok marketingovým riaditeľom Spartaka Trnava.Ľuboš Sarnovský bol rok marketingovým riaditeľom Spartaka Trnava. (Zdroj: FC Spartak Trnava)

„Neutiekol som z Trnavy, ani zo Spartaka,“ hovorí ĽUBOŠ SARNOVSKÝ (50), ktorý mal v klube na starosti marketing.

Po vyše roku sa jeho cesty s Trnavou rozchádzajú. V exkluzívnom rozhovore hovorí o kampaniach, ktoré viedol, o zmenách, ktoré do Trnavy priniesol aj o tom, čo je pravdy na možnom odchode k najväčšiemu rivalovi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyše roka sa meno Ľuboš Sarnovský spájalo s klubom Spartak Trnava. Prečo toto spojenie končí?

Poviem to férovo a úplne jednoducho. Vypršal mi dohodnutý kontrakt s klubom, ktorý si ma najal na konkrétne obdobie. To sa naplnilo a k jeho predĺženiu nedošlo.

SkryťVypnúť reklamu

Bolo to pre vás prekvapenie, alebo išlo o dlhšie plánovanú rozlúčku?

Spolupráca so Spartakom ma nesmierne nadchla a neskutočne veľa naučila. Ale tiež veľmi veľa som tomuto klubu a ľuďom odovzdal. Mám šťastie, že mi to moja rodina i kolegovia v televízii JOJ umožnili. Dostal som veľký priestor i zodpovednosť pokryť kľúčové oblasti ako sú obchod, marketing, sponzoring, vonkajšie vzťahy a public relations. Podieľať sa na novej stratégii.

Súvisiaci článok Na Slovensku sa chystá veľká zmena. Do Trnavy môže zamieriť tréner, ktorý má strach z autobusov Čítajte 

Je to klub, ktorý má na Slovensku veľký rešpekt a kredit. Máme privilégium, že môžeme istú časť života tvoriť jeho príbeh. Vďaka vášni fanúšikov pre futbal, vďaka silnému postaveniu futbalu v meste som vždy vravel, že pre mňa je Trnava slovenský Liverpool. A to som si potvrdil nielen pred každým zápasom, ale aj každé ráno, keď som medzi prvými prichádzal do kancelárie. S kávou v ruke a s úsmevom, pretože som sa tešil na každý deň.

SkryťVypnúť reklamu

Ukončenie spolupráce bolo pre mňa svojim spôsobom prekvapením, ale beriem ako realitu. Podobnej čelia vo futbalovom prostredí nielen top manažéri, ale aj hráči, či tréneri. Ak sa klub rozhodne s hráčom nepredĺžiť kontrakt, naznačí mu tým, že už ho nepotrebuje alebo nevie využiť jeho služby, stáva sa voľným hráčom a ten sa podľa toho zariadi.

Ako hodnotíte svoje pôsobenie v klube? Čo sa vám podarilo, čo nevyšlo a na čo by ste ešte potrebovali viac času?

Žijeme v dobe, kedy váš prínos hodnotia čísla a predaje, tie moje ukáže čas. To, čo nebolo priamo vidieť, bolo napríklad riešenie vnútornej organizácie klubu a potom aj jeho efektívnejšiu komunikáciu navonok. Mňa dnes teší najmä to, kam sme posunuli vnímanie Spartaka ako značky aj mimo futbalu. Napríklad v otázke podpory žien v športe, vo vzťahu k mestu, fanúšikom i partnerom na celom Slovensku. A hoci nezabúdame na to, aký hlad po dobrom futbale majú verní fanúšikovia, dnes začína byť Spartak už viac, než len futbalový klub. Ako firma i klub je lídrom, inšpiruje, motivuje, prináša zážitky a verím, že čoraz viac divákom aj radosť a hrdosť.

SkryťVypnúť reklamu

Čo pre vás bolo najväčšou výzvou v Spartaku?

Zvládnuť časový stres a obrovský tlak na výsledok. Často viac ako 200 hodín práce mesačne, niekedy aj 12-14 hodín denne, stále v pohybe alebo za volantom v aute, byť stále pripravený reagovať, vysvetľovať, obhajovať, zdôvodňovať, ale tiež improvizovať a paralelne žiť niekoľko samostatných manažérskych životov súčasne. Inak brnkačka. U nás doma o tom vedia svoje, keď som za celý víkend alebo večer pri telke zo seba dostal sotva pár viet. Ďakujem im, že to so mnou vydržali.

Počas vášho pôsobenia vzniklo niekoľko zaujímavých kampaní na prilákanie fanúšikov. Na ktorú spomínate najradšej?

No, jedna špeciálna by tu bola. Na najväčšiu udalosť roka v Trnave, na derby so Slovanom, sme postavili kampaň so sloganom „Porádne derby potrebuje porádne párky“. Fakt sme si jej prípravu užili, aj sme sa pri nej nasmiali. Vedeli sme, že bude provokovať, ale chceli sme do toho dostať čosi humorné a úprimné. A hoci spočiatku spustila vlnu nevôle medzi oddanými trnavskými fanúšikmi, že prečo pozývame na derby párkami, vo výsledku sme niekoľkonásobne zabodovali.

Slovan navyše derby u nás prehral a extra veľké párky mali taký úspech, že ich zaraďujeme do trvalej ponuky. Mne sa v ten deň už ani neušli. Dobrý marketér musí mať cit pre príležitosť a musí byť odvážny. Ak si spomeniete na zápas leta s Aston Villou, vtedy štvrtým tímom Premier League, historicky prvý ligový zápas žien Spartaka na našom slávnom štadióne, na nádhernú kampaň „Rodzina, kerú si vybereš“ s reálnymi fanúšikmi a legendárnym Marekom Ujlakym a jeho synom, súčasným hráčom Spartaka, či práve bežiacu najnovšiu kampaň na permanentky so sloganom „Buď meno trnavského futbalu“, tak vo mne pri tom všetkom lomcuje veľká hrdosť a číra radosť. Aj preto, lebo sa do toho vložil veľmi šikovný tím kreatívcov pod vedením Mária Poora, ktorý sa vrátil na Slovensko z Prahy a „trafil to na prvú“.

Akým najväčším problémom ste vo vzťahu k fanúšikom či dovnútra klubu museli čeliť počas pôsobenia v Trnave?

Základnou úlohou je nastaviť si férové vzťahy založené na dôvere. Na trpezlivej diskusii, na ochote stretávať sa a hovoriť spolu, na hľadaní rozumných riešení. Začali sme budovať piliere toho, vďaka čomu fanúšik i partneri môžu mať radi klub, aj keď nevyhráte zápas. To je jedna z vecí, ktorú klub potrebuje robiť uveriteľne, ak chce rásť a mať budúcnosť.

Je toto definitívny koniec alebo existuje šanca, že vás ešte v Spartaku v budúcnosti uvidíme?

Poviem úprimne, ja som sa s kolegami, hráčmi v kabíne, prezidentom klubu Petrom Machom, generálnym manažérom Martinom Hudecom, športovým riaditeľom Martinom Škrtelom, či s trénerom Michalom Gašparíkom alebo s ľuďmi, ktorých možno nepoznáte, ale vidíte ich ako pracujú na štadióne, či v jeho okolí, nelúčil. Nie doslova. Vieme o sebe. Podali sme si úprimne ruky a zostalo to visieť vo vzduchu. Verím, že sa ešte uvidíme, preto žiadne lúčenie.

Nemám rád lúčenia a toto by ani nemalo logiku. Neutiekol som z Trnavy, ani zo Spartaka. Obľúbil som si mesto aj ľudí v ňom, naučili ma už aj čo to po „trnafsky“ a zažil som toľko milých vecí a stretnutí, vrátane tých pracovných. Všetci sa ma akurát pýtali, či teraz pôjdem do Slovana. Tak to ma pobavilo. A hoci moja mama fandí Slovanu a za mňa je to v poriadku, toto by som červeno-čírnym neurobil.

Súvisiaci článok Sú kritizovaní, vraj nestíhajú. Sú však dušou kabíny. Aký zmysel má predĺžiť zmluvy tridsiatnikom? Čítajte 

Môžete prezradiť kam povedú vaše ďalšie kroky?

Som stále vďačný za to, že môžem byť od prvého dňa vysielania súčasťou televízie JOJ a že sa môžem realizovať aj v oblastiach, ktoré každý deň nevidieť na televíznej obrazovke. Teraz je však najlepší čas na dovolenku, dlžím to ľuďom, ktorí ma majú radi, nedávno som oslávil 50-tku, balím preto celú rodinu a ideme na pár týždňov splynúť s miestnymi obyvateľmi v jednom príjemnom chorvátskom mestečku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 352
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 6 736
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 202
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 758
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 496
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 314
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 027
  8. Čo bude toto leto in? 2 697
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  2. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  3. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  4. Marian Vojtko: Zrušenie transakčnej dane
  5. Andrea Bérešová: Kosecký kalendár 2025
  6. Miroslav Ferkl: Spomienka na Ivana
  7. Ivan Čáni: Matúško, nemajte bobky z „trestnej výpravy“.
  8. Branislav Gröhling: Jednotný Národný Front Šutaja Eštoka
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 964
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 157
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 881
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 729
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 946
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 824
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 567
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 468
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Michal Ščasný už v minulosti trénoval Spartak Trnava.

V Spartaku už v minulosti pôsobil.


Katarínka

Úsek spevnia asfaltom.


TASR
Ľuboš Sarnovský bol rok marketingovým riaditeľom Spartaka Trnava.

Aká je šanca, že by pokračoval v Slovane?


Ján Janočko
Takto by mala vyzerať Pracháreň po obnove.

Dôvodom sú nedostatky v projektovej dokumentácii.


SITA
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  2. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  3. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  4. Marian Vojtko: Zrušenie transakčnej dane
  5. Andrea Bérešová: Kosecký kalendár 2025
  6. Miroslav Ferkl: Spomienka na Ivana
  7. Ivan Čáni: Matúško, nemajte bobky z „trestnej výpravy“.
  8. Branislav Gröhling: Jednotný Národný Front Šutaja Eštoka
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 964
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 157
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 881
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 729
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 946
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 824
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 567
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 468
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu