TRNAVA. Tomášovi Hudcovičovi z Trnavy po absolvovaní viacerých vyšetrení diagnostikovali pruh, ktorý je nutné operovať. V trnavskej nemocnici ho na zákrok objednali až o desať rokov. Odôvodniť to mali tým, že je poistencom Dôvery.
„Zdravotná sestra mi ironicky povedala, že vzhľadom na moju zdravotnú poisťovňu ma môžu v Trnave operovať až v roku 2035. Zavolal som preto do call centra Dôvery, ponúkli mi viaceré alternatívy, kde by mi to mohli dať dokopy. Vybral som si najbližšiu v Galante, termín mám už v polovici mája. Stačilo sa ozvať,“ popísal Hudcovič.
Na podobný prípad upozornila na sociálnej sieti aj iná Trnavčanka, ktorá tvrdí, že jej syna odmietli objednať na výber nosných mandlí. Stalo sa tak podľa nej tiež iba preto, že je poistený v Dôvere.
„Odmietli nás objednať a povedali nám, že ak prídeme znova, neurobia to ani potom,“ napísala v anonymnom poste.
Rozdelia balík peňazí
Zdravotné poisťovne rozdeľujú jednotlivým nemocniciam určitý balík peňazí, z ktorých sú hradené jednotlivé zákroky. Všetky zákroky sú teda nimi limitované, a preto môžu lekári vyšetriť od konkrétnej poisťovne len určitý počet pacientov. Ak je ich viac, potom sa čakacie doby na vyšetrenie predlžujú, pretože poisťovne lekárom vymedzia, koľko výkonov preplatia.

Môžu pacienta v nemocnici odmietnuť len pre to, akú poisťovňu má? Na to sme sa pýtali priamo vo Fakultnej nemocnici v Trnave. Jej hovorca Matej Martovič potvrdil, že na plánované výkony objednávajú poistencov všetkých zdravotných poisťovní, ako však dodal, samotné termíny sa môžu líšiť na základe toho, akej sú klientmi.