TRNAVA. Bývalé autobusové nástupište vedľa niekdajšieho závodu Skloplast na Strojárenskej ulici v Trnave bude už od mája slúžiť ako záchytné parkovisko. Jeho kapacita je 120 vozidiel, bude bezplatné a po zaparkovaní budú môcť ľudia využiť mestskú autobusovú dopravu, zastavovať tu budú viaceré linky.
Samospráva uzavrela so spoločnosťou Trnavan zmluvu o prenájme plochy, v týchto dňoch ju už mesto pripravuje, opravilo a doplnilo kanalizačné poklopy, zostáva už iba presunúť betónové zábrany a zabezpečiť dopravné značenie.
„Zo záchytných parkovísk ľudí odvezie mestská autobusová doprava, čím mesto opäť supluje prácu Trnavského samosprávneho kraja, ktorý má riešiť dopravu z regiónu a okrem iného cestujúcim zabezpečiť aj toľko skloňovanú kyvadlovú dopravu,“ uviedlo mesto na svojom Facebooku.
Kritizoval nečinnosť
Kroky župy kritizoval aj samotný primátor Peter Bročka. Po úpravách doplní parkovisko a otočisko autobusov na Strojárenskej sieť záchytných parkovísk, pričom už dnes majú vzhľadom na veľkosť najväčšie kapacity spomedzi krajských miest.
„Je vcelku smutné, že mesto opäť supluje prácu Trnavského samosprávneho kraja, ktorý má riešiť dopravu ľudí z regiónu, pre ktorých sú tieto parkoviska primárne určené. Ostáva len dúfať, že vicežupan Mráz zabezpečí aspoň kyvadlovú autobusovú dopravu, o ktorej tak rád rozpráva, ale zatiaľ pre ňu nič neurobil,“ povedal Bročka.

Reakcia vicežupana Trnavského samosprávneho kraja Rastislava Mráza na seba nenechala dlho čakať. Označil ho za pokus o osobný útok na svoju osobu.
„Parkovacia politika na území akéhokoľvek mesta je záležitosťou mestskej samosprávy. Inak tomu nebolo ani v prípade trnavskej parkovacej politiky, ktorú od začiatku sprevádzali veľké problémy a ktorá vyústila aj do organizácie prvého miestneho referenda. Čo sa týka záchytných parkovísk, z odborných materiálov, ktoré si dalo vedenie mesta pripraviť vyplýva, že tieto mali byť vybudované dávno pred zavedením samotnej parkovacej politiky,“ uviedol Mráz.
Podľa jeho slov, župa je pripravená na ich budovaní participovať, podobne ako napríklad v Piešťanoch, Kútoch či Cíferi.
Pre mesto už niekoľko rokov župa poskytuje priestory v ich parkovacom dome pri poliklinike na Starohájskej. „Rovnako tak stále deklarujeme vôľu participovať pri rozširovaní parkoviska pri železničnej stanici, zo strany mesta však doteraz neprišlo k akceptácii žiadnej z ponúkaných alternatív od vlastníka pozemku železníc,“ uviedol Mráz s tým, že zo strany mesta štandardne dochádza k tomu, že bez akýchkoľvek predchádzajúcich konzultácií či plánovania sú ohlasované nové zámery, ako napríklad záchytné parkovisko na Coburgovej, alebo teraz na Strojárenskej.
Problémy nevytvoril kraj, tvrdí Mráz
„Chýbajúce prvky, ktoré by mali byť prirodzenou súčasťou komplexného riešenia, ako napríklad kyvadlová doprava, sú potom verejne prezentované ako zlyhanie iných, často adresované priamo mne. Celá táto situácia mi pripomína dnešných vládnych predstaviteľov, ktorí najskôr vytvoria problém a potom sa tvária ako nás z neho idú zachraňovať,“ skonštatoval vicežupan.
Zároveň zdôraznil, že problémy s parkovaním v Trnave nevytvoril kraj, ale mesto samotné.

„Verím však, že s dostatkom vôle na oboch stranách bude možné v budúcnosti dosiahnuť koordinovaný prístup a efektívne riešenia, ktoré budú prínosom pre obyvateľov celého regiónu, pričom dúfam že spolupráca sa výrazne zlepší po najbližších komunálnych voľbách,“ dodal vicežupan na záver.