Adam Ďurica: Nikdy som si nemyslel, že budem spevákom. Raz som si sám predával lístky na koncert

Koncerty vypredáva na Slovensku i v Česku.

„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica.„Deti mi prevrátili priority naruby, no naučili ma efektivite,“ vraví Adam Ďurica. (Zdroj: Ondřej Pýcha)

Zažiaril v prvom ročníku speváckej súťaže SuperStar. Pri prvých koncertoch si musel občas aj sám vybrať vstupné. Dnes vypredáva haly na Slovensku aj v Česku a teší sa z toho, že nemusí pracovať v odbore, ktorý vyštudoval.

„Keby bolo najhoršie, skúsil by som čokoľvek, ale bezpečnosť a ochranu zdravia asi až nakoniec,“ tvrdí slovenský spevák a skladateľ ADAM ĎURICA.

Už niekoľko rokov žije v Trnave. V rozhovore vraví aj o tom, ako mu život zmenili deti, kde hľadá chémiu na duetá a prečo hrá hity, ktoré mu už lezú na nervy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na hudobnej scéne ste už viac ako 20 rokov. V čom ste sa odvtedy zmenili?

Verím, že som sa zmenil v mnohých veciach, no zároveň v niečom aj nie. Stále si idem za svojím a snažím sa z každej situácie niečo naučiť. Dnes som určite múdrejší a skúsenejší. Mám pocit, že ma môj inštinkt nezradil – či už pri výbere pesničiek, hudby, alebo pri emóciách, ktoré sa do nich snažím vložiť. Verím, že ľudia ma majú radšej, odkedy ma mohli bližšie spoznať.

Aké boli vaše začiatky – nielen v SuperStar, ale aj na prvých koncertoch?

Boli to všetko perfektné životné skúsenosti. Keď niečo naozaj milujete, robíte to bez ohľadu na prekážky – ani vám nenapadne, že ich prekonávate. Dnes, s odstupom času, si uvedomujem, aké zaujímavé je, že som to vtedy nezabalil. Pamätám si napríklad koncert v Žiline, kde som si sám odšoféroval auto, vyložil aparatúru, učil sa ju nastaviť, dokonca som si musel aj sám vyberať vstupné. Nakoniec sme zahrali pre šestnásť ľudí. Ledva sme mali na benzín domov. Ale v tej dobe to nevadilo, chcel som robiť hudbu, zažívať ju. Nikto neriešil, či z toho niečo bude. Ostali nám len krásne zážitky, a to bolo úžasné.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Pre politickú stranu by som nerobil, snívam o práci pre Lego, hovorí ilustrátor zo Smoleníc Čítajte 

Dnes už nemáte problém vypredávať koncerty na Slovensku aj v Česku. Aký je to pocit, vidieť ten rozdiel oproti šestnástim divákom?

Nie každý koncert je vypredaný, ale musím povedať, že všetky sú úspešné a mnohé naozaj plné. Je to veľké zadosťučinenie, práve v porovnaní so začiatkami. Priznám sa, vždy som túžil byť v hudbe, no nikdy som si nemyslel, že budem spievať. Začal som to robiť preto, lebo v partii neboli speváci, a chcel som posunúť projekt ďalej. Dnes mám pocit, že som sa dostal ďalej, než som sníval.

Nikdy ste nemali sen, že sa raz budete živiť hudbou?

Ako mladý chalan som hudbu vnímal len ako ideál, nejakú záľubu. Nikdy som nevidel jej finančnú stránku, ani som nepremýšľal nad tým, čo život stojí.

Do hudby som sa dostal skoro, už ako sedemnásťročný chlapec v SuperStar, kde ma verejnosť spoznala. Vtedy som na peniaze vôbec nehľadel. Dnes viem, že to má hodnotu a nemalo by sa to dávať zadarmo – je za tým 20 rokov práce.

SkryťVypnúť reklamu

Po SuperStar ste išli na vysokú školu. Čo ste vyštudovali?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom CB9YG na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Kultúra

Ak milujete historické vozidlá, tento týždeň si prídete na svoje na 10. podujatí Oravský veterán.

Podujatia, turistické akcie, kiná, múzeá aj výstavy.


Nová budova Divadla Jonáša Záborského v Prešove.

Bolo stále ľudové, neuzatváralo sa do seba.


Redakcia Korzára 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 733
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 236
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 140
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 254
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 974
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 956
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 814
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Cieľom župy je bojovať proti menštruačnej chudobe a odtabuizovať tému ženskej menštruácie.

Jej cieľom je systematicky riešiť problematiku menštruačnej chudoby.


TASR

Bude sa to týkať aj obsluhy vybraných autobusových zastávok.


TASR

Čerstvo upečené – presne také pečivo si môžete vychutnať vo vašich domovoch vďaka spolupráci Lidla so slovenskými dodávateľmi.


Michal Gašparík je trénerom Spartaka vyše štyroch rokov.

Láka ho Európa i posun do cudziny.


3

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu