VODERADY. Maloobchodný reťazec Biedronka obsadil novú logistickú budovu v CTParku Voderady neďaleko Trnavy, týmto krokom zároveň potvrdil svoj vstup na slovenský trh. Biedronka sa nasťahovala do novej haly, ktorá bude slúžiť ako jej moderné distribučné centrum.
Biedronka nedávno otvorila aj svoju prvú predajňu na Slovensku v Miloslavove v Bratislavskom kraji. Ide o nový koncept prispôsobený slovenskému trhu s ponukou približne 3 400 výrobkov. Expanzia na Slovensku bude spočiatku založená na spádovej oblasti nového distribučného centra vo Voderadoch.
To je vybavené najnovšími technológiami, ktoré podporujú všetko od systémov manipulácie s materiálmi, až po skladovanie chladeného a mrazeného tovaru.
V energeticky efektívnej budove bude spočiatku pracovať 66 ľudí, ale očakáva sa, že tento počet v nasledujúcich rokoch vzrastie na približne 500 zamestnancov.
Rozhodujúcim faktorom výberu Voderád bola aj poloha. CTPark sa nachádza kúsok od diaľnice D1, len 50 km od hlavného mesta Bratislava. Logistický park je ľahko dostupný aj zo susedných trhov, teda Rakúska, Českej republiky, Poľska a Maďarska.

Spoločnosť Jerónimo Martins Group oficiálne spustila svoju činnosť na Slovensku len nedávno slávnostným otvorením distribučného centra a svojej prvej predajne Biedronka.
"Vstup Biedronky na Slovensko je prvým internacionalizačným krokom, ktorý urobil banner maloobchodného predaja potravín skupiny, a predstavuje historický míľnik, keďže ide o prvého nového hráča, ktorý vstúpil na slovenský trh za posledných 20 rokov," informovala spoločnosť Biedronka na svojej webovej stránke.
Okrem prvej predajne, ktorú otvorili túto stredu v Miloslavove pri Bratislave, Biedronka čoskoro otvorí predajne aj v ďalších slovenských mestách, konkrétne vo Zvolene, Považskej Bystrici, Nových Zámkoch a Senici, v rámci stratégie postupného rozširovania značky do ďalších regiónov Slovenska.
Celkovo spoločnosť v súčasnosti zamestnáva vo svojich predajniach, distribučnom centre vo Voderadoch a centrále v Bratislave okolo 300 ľudí. Ich počet by mal rásť.
"Veríme, že na Slovensku dokážeme pozitívne zmeniť a budeme sa zaväzovať k úzkej spolupráci so slovenskými dodávateľmi, aby sme vytvorili najlepšiu možnú ponuku za najnižšie ceny pre slovenských spotrebiteľov a rodiny," povedal predseda predstavenstva skupiny Biedronka, Pedro doi Santo.
V predajniach kladú dôraz na čerstvé ovocie a zeleninu, pokiaľ možno od lokálnych dodávateľov, a chlieb pripravovaný v niekoľkých dávkach počas dňa.
"Našou prioritou je ponúkať slovenským zákazníkom kvalitné a čerstvé potraviny za najnižšie ceny. Od začiatku sa zameriavame aj na partnerstvo so slovenskými dodávateľmi, s ktorými sme vyvinuli viacero privátnych značiek, ktoré kladú dôraz na čerstvosť, kvalitu a udržateľnosť," uviedol Maciej Łukowski, generálny riaditeľ Biedronka Slovakia.
S viac ako 230 rokmi skúseností v obchode a maloobchode s potravinami prevádzkuje skupina Jerónimo Martins viac ako 5 700 obchodov v Portugalsku, Poľsku a Kolumbii.
V Poľsku vlastní Jerónimo Martins Biedronku, najväčšiu sieť diskontných potravín v krajine, ktorá v tomto roku oslávi 30. výročie . Je lídrom na trhu s 3 720 predajňami a viac ako 81 000 zamestnancami, čo z nej robí najväčšieho zamestnávateľa v Poľsku a druhú najväčšiu spoločnosť v krajine, pokiaľ ide o tržby. V Poľsku, kde prevádzkuje aj 17 distribučných centier.
Biedronka je súčasťou portugalskej skupiny Jerónimo Martins, ktorá prevádzkuje maloobchodné a iné podnikateľské aktivity v Poľsku, Portugalsku a Kolumbii.