TRNAVA. Otec Martin Messing z Majcichova (okres Trnava) podal sťažnosť na službukonajúceho lekára na Detskej pohotovosti v Trnave, pretože nevyšetril jeho niekoľkomesačného syna s vysokými horúčkami a covidom. Batoľa napokon skončilo na infúziách v trnavskej nemocnici.
Prípad sa odohral už pred viac ako rokom, Messing sa neustále dožaduje prešetrenia svojej sťažnosti. Aj napriek tomu, že sa to podľa jeho slov už rok neposunulo nikam, mieni pokračovať ďalej.
Rezort zdravotníctva podľa jeho hovorcu vo veci koná. So svojim podnetom sa ešte pred rokom obrátil aj na Trnavský samosprávny kraj, Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou či Slovenskú lekársku komoru.

„Prípad sa neposunul absolútne nikam. Celý rok z ministerstva počúvam len výhovorky ako vo veci konajú a sami nakoniec prezradili, že za rok nespravili v danej veci nič. Viem, že nie som jediný, kto sa na nich obrátil s nejakým podnetom, vďakabohu, že náš prípad mal však po zlom priebehu šťastný koniec. Ale to nie je dôvod, aby v danej záležitosti nekonali,“ uviedol Messing s tým, že takúto nečinnosť a ignorovanie z ministerstva vôbec nečakal.
Pravidelne sa im pripomína
Na svoj prípad sa dopytuje každý mesiac, oficiálne poštou, telefonicky, mailom.
„Trikrát som na ministerstvo zaslal doporučený list na Útvar kontroly, dozoru a sťažností, konkrétnej osobe, ktorá to má na starosti. Na žiadny z listov som nedostal odpoveď. Na klapku, ktorú má uvedenú na oficiálnom liste, sa nedá dovolať, pretože nie je správna. To som zistil až vtedy, keď som sa tam nespočetnekrát snažil dovolať. To, že ma iné číslo, mi povedali až na ústredni, rovnako aj to, že nevedia, či mi niekto zdvihne na správnom čísle, nakoľko už viacerí sa sťažovali, že na danom odbore nedvíhajú telefóny,“ popísal svoje skúsenosti s ministerstvom.
A keď dotyčná osoba zdvihla, oznámila mu, že na jeho list neodpovedala, pretože nemá čo povedať. Prípadom sa majú kvalifikovane zaoberať jej kolegovia na iných odboroch.
„Na žiadosť, aby mi dala na nich kontakt, som dostal odpoveď, že mi ich teraz nedá, lebo nevie, na ktorom odbore momentálne daný podnet je,“ povedal Messing.
Stále to isté
Podľa jeho slov, po lete nasledovalo to isté. Keď sa danej zamestnankyni po niekoľkých pokusoch opäť dovolal, povedala mu, že sa prípadom kvalifikovane zaoberajú. Rovnaký scenár stále dookola.
„Takže jednanie ministerstva je, že sa rok vyhovára na Trnavskú župu, že nemajú od nich všetky podklady. Pritom, všetko im už ešte v úvode tohto roka poslali, čo som si aj vtedy preveril. Rezortu zdravotníctva už skrátka neverím, že sa s mojim prípadom niečo seriózne rieši,“ skonštatoval s tým, že je presvedčený, že na ministerstve si zrejme myslia, že s tým skončí.
"V diskusiách na sociálnych sieťach sa v priebehu mesiacov vyjadrilo viacero respondentov, ktorí taktiež zažili podobnú situáciu s tým istým lekárom," dodal Messing.
Zháňajú podklady
S otázkami sme sa obrátili aj na samotné Ministerstvo zdravotníctva SR. Z tlačového oddelenia nás informovali, že vo veci podania Messinga sa začalo správne konanie.
„Momentálne sa zabezpečujú podklady pre rozhodnutie správneho orgánu. Pokiaľ nie je vec právoplatne skončená, správny orgán neposkytuje informáciu o skutkovom a právnom stave,“ doplnili.
A prečo to toľko trvá? Podľa ministerstva, priebeh konania nie je závislý iba od ich postupu. „Po zadovážení všetkých potrebných podkladov sa rozhodne o ďalšom postupe,“ doplnili z rezortu zdravotníctva.
Messing je z aktuálnych vyjadrení ministerstva skeptický, potvrdil nám, že ešte v januári ho informovali, že sa prípadom kvalifikovane zaoberajú. "A v polovici novembra sa opäť dozviem, že sa momentálne zabezpečujú podklady."
Aj napriek tomu je pevne rozhodnutý to dotiahnuť až do konca. Prečo? Aby sa daná vec už nikdy nezopakovala. S dotyčným lekárom sa odvtedy osobne nestretol.
