TRNAVA. Poisťovňa Dôvera hodnotila zdravotné zariadenia na Slovensku. Prostredníctvom vlastných dotazníkov sa pýtali na stravu, služby i ochotu zdravotného personálu.
Všetko na základe takmer 9000 vyplnených tlačív výlučne od svojich poistencov. Najlepšie dopadli nemocnice v Žilinskom a Prešovskom kraji. Fakultná nemocnica v Trnave sa umiestnila na nelichotivej poslednej priečke.
V poisťovni Dôvera sme zisťovali, na čo sa pacienti v Trnave najviac sťažovali.
„Fakultná nemocnica Trnava bola spomedzi všetkých nemocníc vo svoje kategórii najhoršie hodnotená v oblasti spokojnosti so správaním a starostlivosťou personálu nemocnice, ako aj v oblasti spokojnosti so zlepšením zdravotného stavu a s informovanosťou pacientov,“ povedal Matej Štepiansky, hovorca Dôvery.
Prieskumy Trnave moc neprajú
V oblasti hotelových služieb, v ktorých sú zahrnuté strava, ubytovanie a čistota, skončila vo svojej kategórii ako predposledná. Prieskumy Dôvery jej moc neprajú, v posledných piatich rokoch sa táto nemocnica umiestňovala v spodnej polovici rebríčka, pričom posledná skončila aj v roku 2019.
Na posledné miesto v rebríčku sme sa pýtali aj priamo v trnavskej nemocnici. Zaujímalo nás aj to, do akej miery je pre nich toto hodnotenie smerodajné i to, aké opatrenia v rámci zlepšenia chystajú.
Vedenie FN Trnava nás ubezpečilo, že si plne uvedomuje svoje slabé stránky. Podobné prieskumy na oveľa väčšej vzorke pacientov si robia aj interne, ročne ich podľa hovorcu nemocnice Mateja Martoviča, vyhodnotia takmer 4-tisíc. Pre porovnanie, v prieskume Dôvery odovzdalo vyplnený formulár 193 pacientov z Trnavy z celkového počtu takmer 9-tisíc dotazníkov.

Vyšlo im to inak
Informácie z prieskumov nemocnice a Dôvery sa značne líšia aj v ďalších aspektoch. Napríklad, čo sa týka spokojnosti s personálom.
„Z interných prieskumov spokojností je 92 percent pacientov spokojných s prístupom personálu,“ ubezpečil Martovič.
Ako najslabšie stránky v nich vyhodnotili práve hotelové služby. Najmä strava bola veľkým problémom už v minulosti, s firmou, ktorá ju zabezpečovala, bola náročná komunikácia, niektorí predchádzajúci riaditelia tvrdili, že išlo o nevypovedateľnú zmluvu. Tomu by však mal byť už koniec.
Martovič potvrdil, že momentálne prebieha príprava na verejné obstarávanie nového dodávateľa stravovacích služieb.