TRNAVA. Lekárne evidujú rastúci počet arogantného až agresívneho správania pacientov voči lekárnikom. Upozornili na to Asociácia prevádzkovateľov sieťových lekární (APSL) a Slovenská lekárnická komora (SLeK).
Samotní lekárnici nám to potvrdili, arogantných zákazníkov je čoraz viac, zisťovali sme, čo najčastejšie vie vyvolať ich hnev.
Mária Dudášová pracuje v trnavskej lekárni už siedmy rok.

„Keď to porovnám s obdobím, keď som začínala, evidujem nárast arogantnejších zákazníkov, nielen ja, ale aj moji kolegovia z iných lekární. Odráža to podľa mňa celkovo nastavenie a atmosféru v spoločnosti,“ povedala na úvod.
Začalo sa to už počas pandémie, keď sa mnohí ľudia správali arogantne až agresívne, odmietali dodržiavať obmedzenia a opatrenia.
V súčasnosti vidí hlavný dôvod vo frustrácii ľudí z výpadkov liekov, z čoho sú veľakrát frustrovaní aj samotní lekárnici.
Zohnať dané lieky ich často stojí podľa Dudášovej obrovské úsilie. Hnev zákazníkov často vzbudzujú aj doplatky za lieky.
„Veľmi často sa starší občania sťažujú, že ako dôchodcovia mali sľúbené lieky zadarmo,“ popísala.
Bez receptu to nejde
Niektorí sa vedia tiež poriadne naštvať, ak im odmietnu predať liek, ktorý je na lekársky predpis a oni ho nemajú. Nechcú si dať vysvetliť, že daný liek je na predpis z určitého dôvodu a že bez správnej diagnostiky od lekára si samovoľným užívaním takýchto liekov môžu ohroziť svoje zdravie.
Tiež je evidentné, že po pandémii pribúda pacientov s psychiatrickými diagnózami, tam tiež treba zvoliť vhodný prístup.