Už dlhé desaťročia ľudia v obchodoch po nich s obľubou siahajú. Nechýbajú na bežných aj sviatočných stoloch, v školských taškách či turistických batohoch. Klasické rožky sú skrátka mimoriadne populárne.
Potvrdil to aj Stanislav Kurčík, výkonný riaditeľ Pekárne Drahovce, ktorá vznikla v roku 2013. „Rožok je v podstate československou tradíciou. V klasickej podobe ho v okolitých krajinách už sotva uvidíte. Napriek tomu, že sme v 21. storočí, stále zostáva najpopulárnejším výrobkom. Aj u nás v pekárni je topkou, tvorí až 30 percent produkcie,“ uviedol s tým, že konzumenti obľubujú aj klasický konzumný, pšenično – ražný chlieb, ktorý v Drahovciach rovnako s láskou pripravujú majstri pekári. Pripomenul, že chuťovým pohárikom spotrebiteľov v krátkom čase ulahodil aj furmanský chlieb.

„Vlani sme ho uviedli ako novinku a už po pol roku sa stal našim druhým napredávanejším chlebom. Snúbia sa v ňom staré receptúry. V podstate ide o typický zemiakový chlieb s bravčovou masťou. Skutočne naň máme veľmi dobré ohlasy,“ podotkol Kurčík.
Pekáreň nie je len o chlebe a rožkoch, vrátane bezéčkových, ktoré pečú v Drahovciach.
V jej piešťanskom stredisku sa venujú cukrárenskej výrobe. V Myjave zase pripravujú staromestské rožky a minirožky. Do obchodov dodávajú aj trvanlivé výrobky a strúhanku.
Prioritou je kvalita
V pekárni s rodinnou tradíciou stavili na domáce suroviny. Múku si zabezpečujú zo slovenského mlyna a aj ďalšie suroviny preferujú z našej krajiny.
„Majiteľom pekárne je družstvo, ktoré si pšenicu samo dopestuje. Následne ju predáme mlynu, ktorý ju zomelie a tá sa v jemnej forme vracia späť do pekárne. Aj v prípade ostatných surovín uprednostňujeme slovenských dodávateľov, avšak výroba mnohých sa už z našej krajiny presunula do zahraničia. Takže sa musíme spoľahnúť aj na ďalšie distribučné kanály,“ ozrejmil Kurčík.
Zdôraznil, že všetky suroviny, ktoré v pekárni používajú na výrobu rožkov a chleba, neobsahujú žiaden prípravok, ktorý by mal v sebe éčko.
„Samozrejme, v ponuke máme aj rožok tukový či vodový, obsahujúci aj určité emulgátory. Špecifikom je spomínané bezéčkové pečivo,“ podotkol riaditeľ dynamicky sa rozvíjajúcej pekárne, v ktorej k práci pristupujú svedomito, poctivou, s láskou a pokorou, pretože si vážia každého zákazníka, ktorý siahne po jej výrobku.
„Sme držiteľmi IFS certifikátu. Je najvyšším, aký môže pekáreň získať. Dosiahli sme výborné hodnotenie na úrovni 96,7 percenta,“ konkretizoval riaditeľ s tým, že dva výrobky sú spojené aj so značkou kvality SK. Ide o 350-gramovú vianočku s hrozienkami a 500-gramový zemiakový chlieb.

Dôležité partnerstvo
Aj napriek nepriaznivým rokom, poznačeným koronavírusovou pandémiou a energetickou krízou, pekáreň napreduje a rok 2018 sa pre ňu stal začiatkom významného progresu.
„V porovnaní rokov 2018 a 2022 sme výrobu navýšili o 150 percent v tonách aj tržbách. Sme presvedčení, že v tomto trende budeme pokračovať,“ vyčíslil Kurčík.
V súvislosti s napredovaním vyzdvihol aj spoluprácu s diskontným reťazcom Lidl, ktorý je pre Pekáreň Drahovce významným obchodným partnerom.
„Spolupracujeme od konca roka 2018. Dnes môžeme konštatovať, že naše vzájomné obchodné saldo každým rokom rastie nielen čo sa týka tržieb, ale aj objemu v tonách a rozšírenia obchodného portfólia našich výrobkov. Vďaka Lidl sa nám podarilo zrealizovať aj niektoré naše plány,“ uviedol riaditeľ.
Konkretizoval, že pekáreň má ambíciu byť stabilnou súčasťou pekárenskej rodiny, ktorá dokáže ovplyvňovať situáciu v tomto biznise.
„Lidl je považovaný za lídra v retailovom obchode, takže určite prispieva k budovaniu našej pevnej pozície na slovenskom pekárenskom trhu. Rovnako tým, že nás tento diskontný reťazec považuje za svojho dôležitého obchodného partnera, tak aj iní partneri majú istotu, že naša pekáreň je spoľahlivým dodávateľom po kvantitatívnej a najmä kvalitatívnej stránke,“ vysvetlil Kurčík.

Zdôraznil, že vďaka zefektívneniu spolupráce s Lidlom mohli v pekárni realizovať viaceré investície, týkajúce sa rozšírenia aj posilnenia technologického zariadenie, či už v oblasti výroby chleba, jemného sladkého pečiva aj mrazených výrobkov.
„Lidl je na jednej strane veľmi prísny obchodný partner, najmä čo sa týka kvality a logistiky, avšak na druhej mimoriadne seriózny, konštruktívny a perspektívny, vyznačujúci sa výbornou platobnou disciplínou,“ zakončil riaditeľ pekárne, ktorú zdobí prepracovaný systém bezpečnosti a kvality výrobkov, podľa najprísnejších štandardov. Jej pýchou je linka na výrobu bežného pečiva, ktorá prebieha bezdotykovou metódou.
Vďaka tomu opúšťajú pekáreň výrobky, spĺňajúce najnáročnejšie hygienické kritériá. Benefitom je komplexnosť, keď pečivo vedia do jednotlivých prevádzok navážať ako čerstvé aj 2- 3-krát denne. Odberateľom tiež dokážu poskytnúť výrobky na logistický sklad ako balený, prípadne mrazený sortiment.
Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťouLIDL Slovenská republika.