Spojenie Trnavy s Malými Karpatmi cyklotrasou sa stáva realitou

Výstavbu úseku cyklotrasy medzi Trnavou, jej časťou Štrky a Bohdanovcami nad Trnavou má na starosti Mesto Trnava.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Začiatkom októbra 2022 bolo vybrané trasovanie 11-kilometrového úseku medzi Klčovanmi, miestnou časťou obce Boleráz, a Smolenicami, na ktorom sa aktívne podieľa aj Trnavský samosprávny kraj (TTSK). Župa na výstavbu cyklotrasy medzi Trnavou a Malými Karpatmi podľa svojho odboru komunikácie vypracuje ďalší stupeň projektovej dokumentácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Písali sme Participatívny rozpočet podporí Fraštackú hojdačku aj fotopasce Čítajte 

„Spojenie Trnavy a Malých Karpát bezpečnou a komfortnou cyklotrasou chýba, pričom je veľmi žiadané, a najmä preto sme sa rozhodli realizovať jej veľkú časť. Spomedzi troch návrhov sme aktuálne v spolupráci s obcami Boleráz, Smolenice a štátnym podnikom Lesy Slovenskej republiky vybrali trasovanie 11-kilometrového úseku medzi Klčovanmi a Smolenicami, pretože naň sa budú dať napojiť ďalšie cyklotrasy do priľahlých obcí, ako napríklad do Horných Orešian,“ povedala cyklokoordinátorka Trnavského kraja Silvia Szokolová.

SkryťVypnúť reklamu

Župa teraz vypracuje projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Trasa v jemne zvlnenom teréne má podľa Szokolovej potenciál slúžiť primárne na cykloturistiku, to znamená, že jej povrch nemusí byť tvorený len asfaltom, ale aj iným druhom materiálu. Výstavbu úseku cyklotrasy medzi Trnavou, jej časťou Štrky a Bohdanovcami nad Trnavou má na starosti Mesto Trnava. Nadväzujúcu 6,2-kilometra dlhú časť medzi Bohdanovcami nad Trnavou a Šelpicami zrealizuje Združenie obcí mestskej oblasti Trnava (ZOMOT), a to aj s finančnou podporou župy 68-tisíc eur.

Trnavská župa sa zameriava na výstavbu cyklistickej infraštruktúry v blízkosti sídiel, lebo podľa nej práve tam má rozvoj nemotorového a ekologického spôsobu dopravy najväčší ekonomický a najmä spoločenský úžitok. V tejto súvislosti postaví napríklad 1,9 kilometra dlhý úsek cyklotrasy medzi Jaslovskými Bohunicami a atómovou elektrárňou, a aktuálne pripravuje aj spojenie Trnavy, Hrnčiaroviec a Zelenča novou cyklotrasou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  4. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov
  7. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu
  8. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi
  1. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  2. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  3. Aplikácia Otvorené drevo potvrdzuje transparentnosť LESY SR
  4. Drevo pod kontrolou: Ako technológia RFID mení vývoz drevnej hmo
  5. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom
  7. Operácia očí je riešením pre každú profesiu
  8. Private equity fondy menia budúcnosť rodinného podnikania
  1. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 13 875
  2. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 8 462
  3. Hodnotenie profesionála: Maldivy si užijete i s nižším rozpočtom 4 724
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 156
  5. Hodnotenie profesionála: Hotely na Zakynthose prekvapia detailmi 3 830
  6. Operácia očí je riešením pre každú profesiu 3 137
  7. S tanečnicou Katarínou Jakeš na výlete v Košiciach 2 849
  8. Private equity fondy priťahujú čoraz viac slovenských investorov 1 502
  1. Robert Štepaník: diel 130 - rubrika: videoklipy / začnite s vysťahovaním!
  2. Jozef Huljak: Snaha odstaviť „pročínske“ hlasy na Taiwane neuspela
  3. Otilia Horrocks: Kam zmizol blog Jána Valchára – a kde ho ešte nájdete
  4. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny...
  5. Adam Ustupsky : Evolučná psychológia a pohľad na teizmus (zamyslenie)
  6. Ivan Čáni: Súdruh „prezident“ Pellegrini, najvyšší čas povedať pravdu. Zaslúžime si ju nielen my občania, ale aj funkcia, ktorú zastávate.
  7. Štefan Šturdzík: Mixle pixle fixle.
  8. Eva Bachletová: Kuriéri a tí ostatní
  1. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 27 486
  2. Ivan Čáni: Migaľ si svoje prvé a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou aj posledné volebné obdobie užíva „naplno“. 22 262
  3. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú. 10 677
  4. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 10 663
  5. Juraj Kumičák: Atrapa 7 666
  6. Daniel Guľaš: Drony nad Moskvou: Úderný zásah do ruskej ekonomiky 6 974
  7. Otilia Horrocks: Kto je tu vlastne podozrivý? Matovičovci, ktorí zverejnia mená — alebo tí, čo mlčia? 5 940
  8. Oskar Kaman: Parkovacia politika Magistrátu zlyháva. 5 395
  1. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  2. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
  3. Marcel Rebro: Verím, že dobijeme dobrým ľuďom baterky
  4. Roman Kebísek: Štúr na Slovanskom zjazde r. 1848: Prioritou Slovanov nie je záchrana Rakúska
  5. Post Bellum SK: Priatelia-Maďari, ktorí zohrali kľúčovú rolu počas Nežnej revolúcie
  6. Radko Mačuha: Peter Pellegrini je prezidentom vojny.
  7. Marcel Rebro: Za každým padlým hrdinom zostala stolička pri stole. A často aj dieťa, ktoré stratilo otca
  8. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu