Eurofondy pomáhajú doprave. V celom kraji i v samotnej Trnave

V Trnave putovali eurofondy najmä do cyklodopravy, pribudli nové cyklochodníky. Župa investovala najmä do opráv ciest. Za európske peniaze postupne kraj dopĺňa aj úseky Vážskej a Moravskej cyklomagistrály.

Aj cyklochodník na Spartakovskej ulici v Trnave vznikol vďaka eurofondom.Aj cyklochodník na Spartakovskej ulici v Trnave vznikol vďaka eurofondom. (Zdroj: AN)

TRNAVA.  Trnava sa aktívne zapája do čerpania eurofondov v doprave, kryjú z nich viacero projektov. Najviac, pochopiteľne, putuje na výstavby cyklochodníkov, ktorých počet v posledných rokoch rapídne stúpol.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Naša skúsenosť s eurofondami je veľmi dobrá, je to efektívny a prínosný spôsob získavania financií na mestské projekty,“ uviedla na úvod Veronika Majtánová, hovorkyňa mesta.

Súvisiaci článok Chýbajúca infraštruktúra je veľkým slovenským nedostatkom

Za ostatných päť rokov v Trnave vďaka nim pribudlo vyše trinásť kilometrov cyklochodníkov. Trnavčania i návštevníci mesta sa tak môžu bezpečne na bicykli premávať po Spartakovskej, Špačinskej, Piešťanskej, Saleziánskej či Hajdóczyho, ktorá sa v súčasnosti kompletne rekonštruuje.

SkryťVypnúť reklamu

Zavádzajú smart novinky

Z eurofondov sa pokryli náklady na projekt Mestská mobilita, ide o vypracovanie Plánu udržateľnej mobility krajského mesta Trnava a jeho funkčného územia, inteligentné riadenie dopravy pomocou smart vychytávok. Masívna je aj podpora cyklodopravy, o čom svedčí automatický parkovací dom pre bicykle pri železničnej stanici, ktorý sa teší veľkej popularite. Využívajú ho cyklisti počas celého roka, najviac počas leta.

Trnavská župa investovala európske peniaze najmä do opráv ciest, mostov či železničnej infraštruktúry. Do finále sa blíži rekonštrukcia cesty na horskom priechode Havran, ktorý rozdeľuje Trnavský a Nitriansky kraj. Frekventovaného úseku sa už vodiči či motorkári nemusia obávať.

Práce už finišujú

Práce sa rozbehli ešte pred rokom. „Po dokončení rekonštrukcie bude opravený úsek od Krajinského mosta v Piešťanoch až po hranicu so susedným Nitrianskym krajom. Nový povrch zmodernizovanej cesty znesie vyššiu záťaž, cesta bude bezpečnejšia pre motoristov aj cyklistov,“ povedal Jozef Viskupič, predseda Trnavského samosprávneho kraja. Cena za celkovú obnovu atakuje hranicu 2,4 milióna eur. Takmer dvakrát viac zaplatí župa za rekonštrukciu mosta cez rieku Váh v Hlohovci. Tá sa rozbehla iba prednedávnom. Kraj podal žiadosť o nenávratný finančný príspevok napríklad aj na rekonštrukciu a modernizáciu cesty v obci Dolné Orešany, cesty v Šoporni, vrátane mosta cez potok Jarčie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ministerstvo dopravy je optimistické: Eurofondy nám neprepadnú, chceme vyčerpať všetko, čo sa dá

V rámci podpory mestskej mobility sú v pláne nákupy autobusov či električiek, ktoré sú realizované práve z eurofondov. „V roku 2021 získal prímestský autobusový dopravca Arriva Trnava príspevok z eurofondov prostredníctvom IROP vo výške viac ako 1,2 milióna eur. Nakúpil zaň 7 moderných autobusov,“ doplnil Viskupič.

Aktuálne župa tomuto dopravcovi sprostredkovala ďalší eurofondový príspevok. V rámci projektu Modernizácia vozidlového parku získal pre ARRIVU takmer sedem miliónov eur na nákup 34 nových autobusov.

Vážska magistrála

Z európskych peňazí použitých na dopravu sa môže tešiť aj široká cyklistická verejnosť. Ide o prepájanie jednotlivých častí Vážskej cyklomagistrály, z ktorej sa pomaly stáva súvislý celok. Práve sa pracuje na častiach pri Šulekove, Siladiciach, Seredi a za Piešťanmi. Napreduje aj Moravská cyklomagistrála. Pôjde o úseky Holíč – Baťov kanál, ktorých realizácia je naplánovaná na tento jún. V prípade úsekov medzi Moravským Sv. Jánom a Brodským župa nedávno rozbehla verejné obstarávanie.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Infraštruktúru máme nielen budovať. Musíme sa o ňu vedieť aj postarať

Euractiv Slovensko

Pre samosprávy sú zelené projekty prioritou, veľká byrokratická záťaž a náročnosť procesov pri uchádzaní sa o eurodotácie sú v prípade obcí a malých miest brzdou rozvoja. Rozprávali sme sa so SLÁVKOU LENČÉŠOVOU, expretkou na oblasť životného prostredia v Združení miest a obcí Slovenska.


Na Slovensku sa vôbec nedá hovoriť o regionálnej kontrole energetiky. Regióny na to doteraz nemali žiadne kapacity, legislatíva s tým nerátala a verejné financie nepodporovali regionálnu energetickú sebestačnosť, hovorí JURAJ ZAMKOVSKÝ, výkonný riaditeľ združenia Priatelia zeme CEPA.


Budovy sú zodpovedné za 36 percent emisií CO2 v Európskej únii, vďaka čomu možno tento sektor považovať za jedného z najvýznamnejších producentov skleníkových plynov. V rozhovore o tom rozpráva RICHARD PAKSI, analytik združenia Budovy pre budúcnosť.


Súvisiace témy: Euractive Slovensko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 347
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 071
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 758
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 533
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 846
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 764
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 342
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 932
  1. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  2. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  3. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  6. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  7. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  8. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 265
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 326
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 927
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 895
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 910
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 166
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 4 928
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 704
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Keď si sadnete do vlakovej jednotky Panter, cítite sa ako doma v obývačke.


Michal Gašparík sa po štyri a pol roku lúči so Spartakom Trnava.

Po správe od Škrtela mu odľahlo.


7

Tragická nehoda sa stala medzi Sereďou a Veľkou Mačou.


Už o pár dní začne Myjava opäť po roku ožívať ľudovými tradíciami, hudbou, tancom, spevom, remeslami a dobrou náladou.


  1. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  2. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  3. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  6. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  7. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  8. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 265
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 326
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 927
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 895
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 910
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 166
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 4 928
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 704
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu