Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Obnova mosta v Hlohovci sa rozbehla, obmedzenia budú až po sviatkoch

Dlhoočakávaná rekonštrukcia mosta v Hlohovci sa oficiálne dnes začala, s uzávierkou treba rátať už po Veľkej noci.

Most v Hlohovci.Most v Hlohovci. (Zdroj: Tomáš Kӧppl)

TRNAVA. Trnavský samosprávny kraj dnes (9. február) odovzdal stavenisko zhotoviteľovi rekonštrukcie mosta cez Váh v Hlohovci.

Obnova za približne 5,4 milióna eur bude realizovať združenie dodávateľov SMS – Kovo-Sklo Hlohovec. Rekonštrukcia ráta aj s dopravnými obmedzeniami, nasledujúce dva mesiace bude však most prejazdný. Dopravu plánujú vylúčiť od 20. apríla, trvať by mali pol roka.

Obmedzenia pre peších v máji

V máji plánujú most uzavrieť aj pre peších. Počas dopravnej uzávery 343-metrového mosta bude k dispozícii šesť obchádzkových trás, ktoré pripravil dopravný inžinier. Posilnená bude aj vlaková doprava a na ňu nadväzujúca prímestská autobusová doprava. Župa v spolupráci s mestom pripravuje aj záchytné parkoviská na oboch brehoch Váhu.

SkryťVypnúť reklamu

„Prvé práce budú prebiehať od polovice februára na spodnej konštrukcii mosta, pričom neovplyvnia premávku po moste. Počas dopravnej uzávery po Veľkej noci budú prebiehať technicky najnáročnejšie práce v rámci celého projektu. Preto musíme most na šesť mesiacov uzatvoriť a vylúčiť z neho automobilovú aj autobusovú dopravu. Počas troch májových týždňov nebude možné prejsť po moste ani pešo. Urobíme všetko preto, aby práce išli plynulo a za dodržania všetkých termínov, ku ktorým sme sa zaviazali,“ povedal vedúci projektu zo spoločnosti SMS a. s., David Čáp.

Súvisiaci článok Mosty by mali slúžiť sto rokov, vydržia sotva polovicu Čítajte 

Obnova mosta patrila k jedným z predvolebných sľubov župana Jozefa Viskupiča. Mnohí neprajníci by to mohli označiť za premyslený ťah, že sa s obnovou mosta začína práve pred blížiacimi sa voľbami do orgánov VÚC. Župan na to ešte v septembri reagoval, slovami, že on to vzhľadom na slovenské pomery považuje za malý zázrak, že za 3,5 roka sa podarilo dostať až k realizácii obnovy.

SkryťVypnúť reklamu

"Dlhé roky pred nami sa totiž s mostom nič nerobilo. Je mi jedno, kto bude strihať pásku, most bude hotový a to je prím,“ reagoval pred niekoľkými mesiacmi župan.

Obnovu označil za nevyhnutnú. "Veľa sa hovorí o dopravných obmedzeniach, ktoré dočasne znížia komfort života Hlohovčanov. Komplexná rekonštrukcia mosta po 40 rokoch je však nevyhnutná s ohľadom na bezpečnosť a jeho dlhodobú bezproblémovú prevádzkyschopnosť,“ zhrnul Viskupič.

Pýtajte sa na webstránke

Všetky podrobnosti o harmonograme prác, obchádzkových trasách a možnostiach cestovania verejnou dopravou sú zverejnené na www.hlohoveckymost.sk, ktorú župa zriadila práve pre tento účel.

Most cez Váh v Hlohovci bol postavený ešte v 60. rokoch, od začiatku 80. rokov ho iba udržiavali bez vážnejších zásahov. Obnova asfaltu v roku 2006 nevyriešila problém s jeho poškodenou konštrukciou.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2018 diagnostika odhalila veľmi zlý technický stav mosta (6. zo 7. stupňov). Aby sa tento stav ďalej nezhoršoval, v auguste 2019 vylúčili z neho nákladnú dopravu nad 12 ton.

"Ak by župa nekonala a stav mosta by sa stal havarijným, museli by sme prijať ďalšie obmedzujúce opatrenia a nedalo sa vylúčiť jeho kompletné uzatvorenie," píše sa v tlačovej správe TTSK.

Prečítajte si tiež Úsek medzi Trnavou a Bučanmi je vyjazdený. Zisťovali sme, čo chystá správca komunikácie Čítajte 

Účelom rekonštrukcie je modernizácia konštrukcie mosta, ktorá výrazne predĺži jeho životnosť. Navyše, ráta sa s jeho rozšírením, po oboch stranách budú chodníky a cyklochodníky. Pribudne aj nové osvetlenie.

„Bude to náročné obdobie, no v spolupráci so župou finalizujeme riešenia na zvládnutie dopravnej situácie v meste. Som rád, že sa most po dlhých desaťročiach opraví. Bonusom k zvýšeniu bezpečnosti budú nové chodníky a cyklotrasy,“ vyjadril sa primátor mesta Hlohovec Miroslav Kollár.

Trnavská župa spravuje celkovo 383 mostov na cestách II. a III. triedy.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii?
  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  3. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  6. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  7. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  8. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 013
  2. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 10 379
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 389
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 286
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 456
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 451
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 023
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 454

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  3. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  4. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  5. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 266
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 352
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 780
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 802
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 280
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 440
  7. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 2 967
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 926
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Pašované cigarety zaistené Colným úradom Trnava.

Takmer 40-tisíc pašovaných cigariet prevážala 38-ročná Ukrajinka v motorovom vozidle s maďarskou evidenčnou značkou.


SITA 1 h

Dnes už asi nenájdeme na Slovensku študenta, ktorý by nepoznal alebo aspoň nepočul, o tomto európskom vzdelávacom programe. O jeho minulosti, ale hlavne budúcnosti, budeme diskutovať už v stredu 18. mája o 13:00 hod.


21 h
Tréner Michal Gašparík

Hlavou nelieta v oblakoch a premýšľa nad ďalším ročníkom.


15 h

Na mieste zasahovali aj hasiči.


17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


15. máj

Cestári začínajú s opravou najzaťaženejšieho úseku na Liptove.


19 h

Na mieste zasahovali aj hasiči.


17 h

Nehoda si vyžiadala ľudský život. Zraneniam podľahol predseda tamojšieho urbariátu.


13 h

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu?
  3. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  4. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  5. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 266
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 352
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 780
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 802
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 280
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 440
  7. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 2 967
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 926
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu