Viete, čo je to neuromarketing?

Na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave (FMK) vzniklo neuromarketingové laboratórium. Prínosné bude aj pre študentov.

Neuromarketing nie je vo svete žiadna novinka, FMK však jeho laboratórium prinesie nové možnosti. Dokážu pozorovať podvedomie spotrebiteľov a spracovávať reálne poznatky. Ako hovorí Tamáš Darázs, doktorand na FMK, budú mať výskumníci presnejšie dáta, univerzita lepšie bakalárske a diplomové práce, výskum a relevanciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fakulta masmediálnej komunikácie v oblasti inovácií stále napreduje. Dôkazom je aj vznik neuromarketingového laboratória, vďaka čomu sa môže posúvať ešte ďalej. Študenti či pedagógovia v ňom vedia zrealizovať neuromarketingový výskum, technológiu, ktorá dokáže priniesť presnejšie dáta o preferenciách spotrebiteľa.

Prístroje môžu u človeka zmerať a zaznamenať životné funkcie a reakcie v čase ich samotného vzniku. Jednoducho – skúmajú, aké sú reakcie spotrebiteľov na rôzne reklamy alebo ako sa správajú v čase nakupovania. Úlohou je pochopiť, ako funguje myseľ zákazníkov a čo ich ovplyvňuje.

Väčšina rozhodnutí je nevedomých

Pri výskume využívajú najčastejšie technológie fMRI a EEG, pričom obe sledujú mozgovú aktivitu, srdečný tep, pohyb očí aj teplotu tela. Prístroje vedia zaregistrovať sluch, čuch, hmat či chuť.

V neuromarketingovom laboratóriu sa snažia zistiť, ako mozog reaguje na určité konkrétne marketingové podnety, vyvolané obchodnými spoločnosťami a reklamnými agentúrami. Pomocou daného nástroja odhaľujú reálne a pravé spotrebiteľské preferencie.

V rámci výberu zákazníka je každopádne dôležitým faktorom ľudské podvedomie, či už danú skutočnosť vníma alebo nie.

„Naše rozhodovanie je v podstate zložené z vedomých a nevedomých rozhodnutí, je to možno neuveriteľné, ale 95% našich každodenných rozhodnutí sú nevedomé, nevieme ich ovplyvniť, pretože ani nevieme že existujú,“ hovorí doktorand Darázs.

Podľa jeho slov sú doterajšie spôsoby výskumu vo forme dotazníkov menej presné. Mnoho ľudí pri ich vypĺňaní zvykne odpovede len bez rozvážnosti zakliknúť a presnosť sa stráca. Technológia neuromarketingu funguje oveľa presnejšie.

Dokážu zlepšiť webové stránky i aplikácie

Uplatnením tejto metódy sa pri výskume pracuje so skutočnými informáciami o názoroch respondenta, a nie s takými, ktoré by sám predkladal. Vďaka danej technológii je možné skúmať odozvu jednotlivca na akékoľvek audiovizuálne obsahy či hudbu a pritom skúmať, čo prežíva a kam sa pozerá.

„Respondentom zadávame jednoduché úlohy a na základe výsledkov z experimentov, pri ktorých sa sleduje pohyb myšou, očí, ich časový nesúlad, ako aj prežívané emócie, dokážeme zlepšiť webové stránky či aplikácie. Týmito metódami dokážeme nielen zdokonaliť komunikačné aktivity, ale napríklad aj odhadnúť vplyv na psychické zdravie, ochotu kúpiť si produkt alebo schopnosť vyvolania pozitívnych asociácií,“ hovorí docent Peter Krajčovič.

Výsledkom neuromarketingu je teda efektívna marketingová komunikácia. Nastavená je podľa skutočných mozgových reakcií a optimalizácie samotného produktu ako celku. Keď si totiž tovar kupujeme, zaujíma nás celková značka určitého výrobku, jeho materiál, balenie, cena, umiestnenie, reklama. Jednoducho, všetko v nás vyvoláva citový dojem.

Ak Vás táto téma zaujala, viac sa dočítate na webe univerzitného časopisu https://www.attelier.sk/ z FMK UCM

foto: Atteliér.sk, FMK UCM

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 629
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 131
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 131
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 246
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 201
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 902
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 729
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 553
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Čerstvo upečené – presne také pečivo si môžete vychutnať vo vašich domovoch vďaka spolupráci Lidla so slovenskými dodávateľmi.


Michal Gašparík je trénerom Spartaka vyše štyroch rokov.

Láka ho Európa i posun do cudziny.


3

Policajti sa prípadom intenzívne zaoberajú.


Trasa nadviaže už na existujúcu cyklotrasu.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu