Modernizácia západnej D1 sa končí, dopĺňali sa aj informačné systémy

V týchto dňoch sa končia takmer rok trvajúce práce na modernizácii diaľnice D1 v úseku Trnava – Horná Streda.

(Zdroj: Ilustračné foto - TASR)

TRNAVA. Na 44 kilometrov dlhom úseku západnej D1 Národná diaľničná spoločnosť (NDS) takmer rok modernizovala a dopĺňala informačné systémy.

Inštalovali sa nové portálové konštrukcie na dopravné značenie a modernizoval sa integrovaný riadiaci systém dopravy, tzv. IRSD.

Modernizácia úseku prinesie podľa hovorkyne NDS Evy Žgravčákovej niekoľko benefitov pre motoristov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Výrazne sa zvýši prehľad o udržiavanom úseku diaľnice, o aktuálnej dopravnej situácii. Nové budované portály na premenné dopravné značenie sú významným prvkom na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky," uviedla.

SkryťVypnúť reklamu

Budú to ešte testovať

V priebehu januára bude prebiehať testovanie celého systému. Individuálne skúšky zariadení sa uskutočnili tesne pred Silvestrom. Samotné skúšky celého diela sú naplánované od 17. januára.

Prečítajte si tiež Počet obyvateľov Trnavy klesol pod 63.000 Čítajte 

Potvrdil to riaditeľ úseku dopravných technológií spoločnosti PPA Inžiniering Igor Jamnický. Spoločnosť je v tomto projekte dodávateľom technológií a prác pre NDS.

V modernizovanom úseku diaľnice boli vymenené a doplnené aj telefóny núdzového volania a meteostanice. Na križovatkách sú sčítače dopravy a pozdĺž boli osadené kamery na sledovanie dopravnej situácie.

Vyššia bezpečnosť

Zvýšiť bezpečnosť, plynulosť a komfort jazdy má najmä premenné LED dopravné značenie. To bude riadené zo Strediska správy a údržby diaľnic v Trnave.

"V prevádzkovej budove bolo zriadené nové operátorské pracovisko s počítačovým systémom ISD a videostenou. Na celom úseku D1 sa pre potreby technologických zariadení vybudovala nová napájacia a rozvodná sieť a nová trafostanica," doplnil Jamnický.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky nové systémy, smart riešenia a konštrukcie sa budovali tak, aby bola doprava na diaľnici obmedzená čo najmenej, preto sa pracovalo najmä v noci a cez víkendy.

Úsekom v závislosti od dňa v týždni a ročného obdobia prejde denne od 32 000 do 45 000 vozidiel. Cieľom modernizácie a implementácie moderných bezpečnostných prvkov je v prípade potreby zabrániť nehodám, ochrániť zdravie a minimalizovať škody na majetku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 093
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 170
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 976
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 671
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 039
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 450
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 847
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 649
  1. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  2. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  3. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  4. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  6. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  7. Róbert Mačej: „Pán prezident, ako sa máte?“
  8. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 513
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 784
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 251
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 11 962
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 078
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 238
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 146
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 746
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Piešťany hľadajú nového dopravcu.

Záujemcovia sa môžu prihlásiť do konca októbra.


Brankár Spartaka Trnava Žiga Frelih

Kariéru po futbale už má vyriešenú.


Popri starom moste v havarijnom stave vyrástla dočasná lávka pre peších.

Výstavba mosta si vyžiada výluky na trati z Galanty do Trnavy.


Sídlisko Hliny v Trnave.

K zaparkovaným autám by mali od svojich bydlísk približne 200 až 400 metrov.


SITA 3

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu