TRNAVA. Radnica po neúspešnom verejnom obstarávaní na zhotoviteľa projektovej dokumentácie z októbra minulého roku vyhlásila nové, v ktorom zvýšila predpokladanú hodnotu zákazky na viac ako 230-tisíc eur.
Pôvodné musela zrušiť, pretože sa prihlásil len jediný záujemca, jeho ponuka presiahla predpokladanú hodnotu zákazky, ktorá bola vtedy vyčíslená na 140-tisíc eur.
Na každej strane
Projektová dokumentácia má riešiť komplexnú zmenu profilu ulice a musí rátať aj s preferenčnými bus pruhmi. Musí byť vypracovaná tak, aby bolo možné samostatne vybudovanie preferenčných pruhov na každej strane. Trnavská radnica očakáva, že preferenčné pásy skrátia jazdný čas autobusov a zefektívnia verejnú dopravu.
Až po Zelený kríčok
Mesto Trnava má už päť rokov k dispozícii overovaciu štúdiu na vytvorenie takýchto preferenčných pásov na frekventovanej Hospodárskej ulici od križovatky pri železničnej stanici až po ulicu Zelený kríčok.

Myšlienka vyhradenia jazdných pásov pre mestské a prímestské autobusy, vozidlá s právom prednostnej jazdy a prípadne taxíky nie je v Trnave nová. Radnica mala už v roku 2010 k dispozícii dopravno-inžiniersku štúdiu, ktorá mala byť podkladom pre určité úpravy na ceste.