TRNAVA. Kedysi sa zaň neplatilo, dnes predstavuje spoplatnené parkovanie v centrách jeden z najzaujímavejších finančných príjmov samospráv.
Teda, iba v prípade, keď si celý systém prevádzkuje sama. Ako napríklad v Trnave.
Za parkovanie sa na hodiny platí presne od 1. októbra 2012. Dovtedy šoféri uhrádzali iba jednoeurovú daň za zotrvanie v historickej časti mesta. Na celý deň. Tržby za spoplatnené parkovanie z roka na rok iba rástli, okrem toho posledného, ktorý poznačila epidémia. Roky predtým však atakovali miliónovú hranicu.
Ak to napríklad porovnáme s rokom 2010, tržby za parkovanie sa zdvojnásobili.
Celé do kasy
Samospráva si prevádzkuje celý systém sama, všetky výnosy putujú do mestskej pokladnice. Nakoľko obec nie je podľa zákona platiteľom DPH, ide tam celá čiastka.
Základnou myšlienkou spoplatnenia parkovania je regulácia statickej dopravy. Vodiči si však na platenie zvykli a centrum je opäť počas pracovného týždňa doslova prepchaté autami.