TRNAVA. ŽOS Trnava sa v konzorciu so spoločnosťou Škoda Transportation podieľa na výrobe 25 kusov elektrických jednotiek pre Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Spolupráca bude pokračovať aj pri výrobe 29 nových elektrických jednotiek pre Juhomoravský kraj. „Naša spoločnosť bude vyrábať pre Škoda Transportation v obidvoch projektoch spolu 62 kusov vložených vozňov. Finálne tiež oživujeme 23 elektrických jednopodlažných jednotiek EMU 220 a EMU 310 pre ZSSK, a zároveň budeme oživovať samostatné vložené vozne v počte 29 kusov pre Juhomoravský kraj ako súčasť EMU 310. Do týchto jednotiek sa komfortne zmestí až 310 cestujúcich,“ povedal generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Škoda vyrobí hrubé stavby skríň, podvozky a trakčné sety, ktoré bude dodávať do Trnavy. ŽOS Trnava sa postará o ich povrchovú úpravu, montáž vložených vozňov elektrických jednotiek a oživovanie samostatných vložených vozňov.
Spolupráca na projekte Českých dráh pre Juhomoravský kraj sa začne v roku 2021 a jednotky budú odovzdané klientovi do konca roku 2022.
Orientujú sa aj na zahraničie
ŽOS Trnava sa vďaka vybudovanej štruktúre širokého portfólia zákazníkov z celej Európy posledné roky stále viac zameriava aj na revízie nákladných vagónov pre významné európske spoločnosti ako sú Deutsche Bahn, rakúske OBB či švajčiarske SBB.
Kapacita závodu v oblasti revízii je až 6 000 vozňov ročne. Najnovšou zákazkou je revízia 750 nákladných vagónov pre české Cargo v rokoch 2021 až 2022.
V oblasti strojárskej výroby ŽOS Trnava tiež uzatvorila nový kontrakt s výrobcom koľajových vozidiel. Ide o výrobu zváraných podskupín vagónov, ktoré budú dodávané do viacerých závodov objednávateľa ako komponenty pre finálnu montáž.
Plánovaná produkcia predstavuje pre rok 2021 objem tržieb na úrovni jedného milióna eur s potenciálom ďalšieho nárastu v nasledujúcich rokoch.
Dlhoročná tradícia
Korene spoločnosti ŽOS Trnava siahajú k prvej opravovni železničných vozňov na území Slovenska. Už v auguste 1925 bola vo Vozovke Trnava vykonaná prvá revízia na nákladnom vozni. Podnik mal vtedy 63 zamestnancov.
V októbri 1994 vznikla akciová spoločnosť ŽOS Trnava, a.s. Spoločnosť vyrába nové nákladné železničné vozne, vykonáva revízie nákladných a osobných železničných vozňov, ich prestavby a modernizácie, opravy podvozkov, brzdových komponentov, ťahadlového a narážacieho ústrojenstva, výrobu a opravy dvojkolesí.
V súčasnosti pracuje v ŽOS Trnava približne 1 500 zamestnancov. Ročný obrat spoločnosti sa pohybuje na úrovni 100 miliónov eur. Mimo Slovenska smeruje takmer 80 % jej výkonov.
Ekonomické dôsledky pandémie ohrozujú aj posledné nezávislé printové médiá v našich mestách a obciach. Patrí medzi ne aj sieť regionálnych týždenníkov MY, ktorá pod touto hlavičkou prevádzkuje 23 platených týždenníkov, 27 spravodajských regionálnych webov a viac ako 50 FB stránok.
Toto všetko už môže byť čoskoro minulosťou, pretože ekonomický útlm nám spôsobil masívny prepad predaja a príjmov. Ak chcete, aby aj vo vašom meste alebo v regióne zostali zachované kritické a nezávislé médiá (noviny a web) a ak chcete, aby vás o práci mesta a života v ňom neinformovali iba mestom financované média, podporte nás. Už aj sumou 4€ mesačne prispievate k tomu, aby sme mohli aj naďalej prinášať aktuálne a pravdivé informácie o živote vo vašom regióne, meste a obci. Vašu podporu teraz potrebujeme viac ako inokedy predtým. Ďakujeme!