ŽOS Trnava dodá elektrické jednotky Českým dráham

Českému Cargu opraví 750 vozňov.

Ilustračný obrázokIlustračný obrázok (Zdroj: zos.sk)

TRNAVA. ŽOS Trnava sa v konzorciu so spoločnosťou Škoda Transportation podieľa na výrobe 25 kusov elektrických jednotiek pre Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK).

Prečítajte si tiež Zrazil dôchodkyňu na priechode. Je v kritickom stave Čítajte 

Spolupráca bude pokračovať aj pri výrobe 29 nových elektrických jednotiek pre Juhomoravský kraj. „Naša spoločnosť bude vyrábať pre Škoda Transportation v obidvoch projektoch spolu 62 kusov vložených vozňov. Finálne tiež oživujeme 23 elektrických jednopodlažných jednotiek EMU 220 a EMU 310 pre ZSSK, a zároveň budeme oživovať samostatné vložené vozne v počte 29 kusov pre Juhomoravský kraj ako súčasť EMU 310. Do týchto jednotiek sa komfortne zmestí až 310 cestujúcich,“ povedal generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica.

Škoda vyrobí hrubé stavby skríň, podvozky a trakčné sety, ktoré bude dodávať do Trnavy. ŽOS Trnava sa postará o ich povrchovú úpravu, montáž vložených vozňov elektrických jednotiek a oživovanie samostatných vložených vozňov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolupráca na projekte Českých dráh pre Juhomoravský kraj sa začne v roku 2021 a jednotky budú odovzdané klientovi do konca roku 2022.

Orientujú sa aj na zahraničie

ŽOS Trnava sa vďaka vybudovanej štruktúre širokého portfólia zákazníkov z celej Európy posledné roky stále viac zameriava aj na revízie nákladných vagónov pre významné európske spoločnosti ako sú Deutsche Bahn, rakúske OBB či švajčiarske SBB.

Kapacita závodu v oblasti revízii je až 6 000 vozňov ročne. Najnovšou zákazkou je revízia 750 nákladných vagónov pre české Cargo v rokoch 2021 až 2022.

V oblasti strojárskej výroby ŽOS Trnava tiež uzatvorila nový kontrakt s výrobcom koľajových vozidiel. Ide o výrobu zváraných podskupín vagónov, ktoré budú dodávané do viacerých závodov objednávateľa ako komponenty pre finálnu montáž.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovaná produkcia predstavuje pre rok 2021 objem tržieb na úrovni jedného milióna eur s potenciálom ďalšieho nárastu v nasledujúcich rokoch.

Dlhoročná tradícia

Korene spoločnosti ŽOS Trnava siahajú k prvej opravovni železničných vozňov na území Slovenska. Už v auguste 1925 bola vo Vozovke Trnava vykonaná prvá revízia na nákladnom vozni. Podnik mal vtedy 63 zamestnancov.

V októbri 1994 vznikla akciová spoločnosť ŽOS Trnava, a.s. Spoločnosť vyrába nové nákladné železničné vozne, vykonáva revízie nákladných a osobných železničných vozňov, ich prestavby a modernizácie, opravy podvozkov, brzdových komponentov, ťahadlového a narážacieho ústrojenstva, výrobu a opravy dvojkolesí.

V súčasnosti pracuje v ŽOS Trnava približne 1 500 zamestnancov. Ročný obrat spoločnosti sa pohybuje na úrovni 100 miliónov eur. Mimo Slovenska smeruje takmer 80 % jej výkonov.

SkryťVypnúť reklamu

#MyVasPotrebujeme

Ekonomické dôsledky pandémie ohrozujú aj posledné nezávislé printové médiá v našich mestách a obciach. Patrí medzi ne aj sieť regionálnych týždenníkov MY, ktorá pod touto hlavičkou prevádzkuje 23 platených týždenníkov, 27 spravodajských regionálnych webov a viac ako 50 FB stránok.

Toto všetko už môže byť čoskoro minulosťou, pretože ekonomický útlm nám spôsobil masívny prepad predaja a príjmov. Ak chcete, aby aj vo vašom meste alebo v regióne zostali zachované kritické a nezávislé médiá (noviny a web) a ak chcete, aby vás o práci mesta a života v ňom neinformovali iba mestom financované média, podporte nás. Už aj sumou 4€ mesačne prispievate k tomu, aby sme mohli aj naďalej prinášať aktuálne a pravdivé informácie o živote vo vašom regióne, meste a obci. Vašu podporu teraz potrebujeme viac ako inokedy predtým. Ďakujeme!

Chcem podporiť →

Železničná spoločnosť Slovensko

Ilustračné foto.

Vlaky nejazdili medzi Studeným Potokom a Kežmarkom.


SITA

Pre cestujúcich podľa ZSSK obmedzenia nevznikajú.


TASR 72
Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 347
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 071
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 758
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 533
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 846
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 764
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 342
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 932
  1. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  2. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  3. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  6. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  7. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  8. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 265
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 326
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 927
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 895
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 910
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 166
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 4 928
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 704
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Keď si sadnete do vlakovej jednotky Panter, cítite sa ako doma v obývačke.


Michal Gašparík sa po štyri a pol roku lúči so Spartakom Trnava.

Po správe od Škrtela mu odľahlo.


7

Tragická nehoda sa stala medzi Sereďou a Veľkou Mačou.


Už o pár dní začne Myjava opäť po roku ožívať ľudovými tradíciami, hudbou, tancom, spevom, remeslami a dobrou náladou.


  1. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  2. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  3. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  6. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  7. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  8. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 265
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 326
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 927
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 895
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 910
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 166
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 4 928
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 704
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu