najmä starší dôchodcovia a zástupcovia mladých rodín.
„Začiatkom mesiaca je splatné nájomné, niektorí si prišli zaplatiť nedoplatok, iní vybrať preplatok, teda je tu odrazu viac ľudí ako zvyčajne. Vplýva na to tiež skutočnosť, že od tohoto roka sa zmenili čísla účtov. Do konca predchádzajúceho roka každý dom mal v banke otvorený samostatný účet na fond opráv a jeden spoločný účet SMM bol na úhradu preddavkov za energie, vodu a služby. Od januára už aj na úhrady preddavkov za služby boli otvorené každému domu samostatné účty. Preplatky sa vyplácajú z minuloročného účtu a ak sú tam nejaké nedoplatky, treba ich zaplatiť. Každý klient musí dostať výdavkový alebo
príjmový pokladničný doklad na preplatok, prípadne nedoplatok,“ povedala nám ekonomická námestníčka riaditeľa Zita Sedláková.
Tohtoročné vyúčtovania sa výškou podstatne nelíšia od predchádzajúcich rokov. Nedoplatky vznikli najmä zo spotreby teplej a studenej vody.
Ale preto, že faktúru dostávajú klienti iba raz ročne, chcú si overiť, či je všetko v poriadku. Kto platí prostredníctvom účtu, preplatok mu pošlú na účet, ak však nechce čakať, príde si po peniaze osobne.
„Tým, ktorí sa chcú vyhnúť opakovanému čakaniu, odporúčame, aby prv než sa postavia do radu, navštívili predpisovateľku, ktorá im skontroluje vyúčtovanie, ako aj stav na konte. V odôvodnených prípadoch, ako je sociálna odkázanosť či preukázaný nízky príjem, umožňujeme splatiť dlh formou mesačných splátok, popri bežnom platení mesačných úhrad, vlastníkom bytov do konca augusta a nájomníkom bytov do konca roka. Pri dodržaní termínov splátok uvedených v dohode o uznaní a splácaní dlhu, nebudeme dlžníkov penalizovať,“ upozornila Z. Sedláková.
Pokladňa SMM je otvorená každý deň od 8. do 11.30 a od 12.30 do 14.30, s výnimkou piatku, keď je otvorená len do 11.30. V stredu je otvorená do 16.00 hod. Pokladničné hodiny sa striktne dodržiavajú. S ich predĺžením správca nepočíta. Zdôvodňuje to vyťaženosťou pokladníčok a nutnosťou
denne spracovať uzávierku prijatých platieb.
- pe -