DUNAJSKÁ STREDA. Na vyťaženom železničnom úseku Bratislava - Dunajská Streda by mohla v budúcnosti pribudnúť druhá koľaj.
Na trati vedúcej ďalej do Komárna pripadá do úvahy aj zdvojkoľajnenie úseku Veľký Meder - Zlatná na Ostrove. Vo výhľade je zároveň elektrifikácia trate. Tento variant sa podľa štátneho tajomníka Ministerstva dopravy a výstavby SR (MDV) Jaroslava Kmeťa javí zatiaľ ako najvhodnejší z viacerých posudzovaných možností modernizácie časti regionálnej trate na Žitnom ostrove.
Koronavírus ja aj v trnavskej automobilke PSA, zamestnanec je v karanténe Čítajte"Finalizujeme so štúdiou, ktorá obsahuje rôzne variantné riešenia, od lokálnych úprav infraštruktúry, až po úplné zdvojkoľajnenie trate vrátane jej elektrifikácie," povedal Kmeť v rozhovore pre portál NasaDoprava.sk.
"Potrebné je riešiť aj železničné priecestia, kde pomerne často prichádza k stretu vlakov s cestnými vozidlami," upozornil rezortný štátny tajomník.
Po ukončení štúdie bude nasledovať výber optimálneho variantu a hľadanie možností jeho financovania. "Bude to jednou z výziev a priorít ministerstva, pretože bezpochyby rozsah osídlenia v blízkosti trate a rozsah individuálnej dopravy v uvedenej oblasti je na vysokom stupni," uviedol Kmeť.
Zámerom je podľa neho dostať ľudí z áut na iný druh dopravy, železničnú alebo na bicykle. "Berieme vážne túto výzvu, lebo prímestské vlaky v zahraničí sú veľmi dobrou alternatívou dopravy do práce a škôl," dodal štátny tajomník Jaroslav Kmeť.
Mestá v Trnavskom kraji a na Záhorí prišli o milióny eur ČítajteOsobnú železničnú dopravu na regionálnej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno prevádzkuje spoločnosť RegioJet od marca 2012. Rezort dopravy v súčasnosti organizuje opakovanú súťaž na výber osobného vlakového dopravcu na uvedenej trase.
Zmluva štátu s RegioJet-om o prevádzkovaní vlakov medzi Bratislavou a Komárnom uplynie koncom tohto roka, no dopravca, ktorý vzíde z tendra, má zabezpečovať osobnú dopravu na trati desať rokov až od začiatku roka 2023. Rezort chce preto dovtedy predĺžiť zmluvu s RegioJet-om o dva rok.
Ak by sa s ním nedohodol na prijateľných podmienkach a zachovaní súčasnej kvality prepravy cestujúcich, oslovil predbežne aj iných vlakových dopravcov, ktorí by mohli dočasne zabezpečiť vlakovú premávku medzi hlavným mestom a Žitným ostrovom.
Ekonomické dôsledky pandémie ohrozujú aj posledné nezávislé printové médiá v našich mestách a obciach. Patrí medzi ne aj sieť regionálnych týždenníkov MY, ktorá pod touto hlavičkou prevádzkuje 23 platených týždenníkov, 27 spravodajských regionálnych webov a viac ako 50 FB stránok.
Toto všetko už môže byť čoskoro minulosťou, pretože ekonomický útlm nám spôsobil masívny prepad predaja a príjmov. Ak chcete, aby aj vo vašom meste alebo v regióne zostali zachované kritické a nezávislé médiá (noviny a web) a ak chcete, aby vás o práci mesta a života v ňom neinformovali iba mestom financované média, podporte nás. Už aj sumou 4€ mesačne prispievate k tomu, aby sme mohli aj naďalej prinášať aktuálne a pravdivé informácie o živote vo vašom regióne, meste a obci. Vašu podporu teraz potrebujeme viac ako inokedy predtým. Ďakujeme!