TRNAVA. Pred niekoľkými dňami sme vydali článok agentúry SITA pod názvom Mestskí úradníci pracujú od apríla menej, prídu aj o časť platu . Trnavská radnica nás požiadala o zverejnenie spresnených informácií, ktoré podľa nich reálnejšie opisujú pracovný režim na mestskom úrade v Trnave počas mimoriadnej situácie s koronavírusom.
Stanovisko mesta Trnva prinášame v plnom znení:
Opatrenia na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19 sa dotkli aj trnavskej samosprávy. Ako sme informovali, mestský úrad je pre verejnosť zatvorený a vybavovanie agendy je limitované.
„Jedným z našich prvých krokov bola eliminácia rizík šírenia koronavírusu na mestskom úrade a ostatných pracoviskách Mesta Trnava,“ hovorí prednostka Mestského úradu v Trnave Katarína Koncošová. „Odhliadnuc od šetrenia nákladov, museli sme zabezpečiť ochranu zdravia našich zamestnancov a umožnili sme im počas prvých týždňov preventívnych opatrení pracovať z domu. Následne sme po dohode s odbormi zamestnancov rozdelili do troch skupín podľa toho, do akej miery a v akej forme môžu vykonávať svoju agendu napriek prekážke v práci zo strany zamestnávateľa. Časť z nich môže za sprísnených hygienických opatrení pracovať aj priamo na pracovisku.“
Vedenie mesta podpísalo so ZO SLOVES (odbory, pozn. red.) Mestský úrad v Trnave dodatok ku kolektívnej zmluve, ktorý upravuje pracovný čas a mzdu zamestnancov Mesta Trnava.
Pracovný čas je s účinnosťou od 1. apríla 2020 stanovený na 20 hodín týždenne od pondelka do štvrtka. Zamestnanci, ktorí budú medzi 9.00 a 14.00 hod. prítomní priamo na pracovisku (na mestskom úrade, radnici, v mestskom priemyselnom parku, resp. na útvare mestskej polície), dostanú 80 percent funkčného platu priznaného do konca marca.
Tí, ktorí pracujú z domu (podľa dohody v rozsahu 15 hodín týždenne), dostanú 70 percent funkčného platu priznaného do 31. marca 2020. Zároveň musia za každý odpracovaný pracovný týždeň zamestnávateľovi predložiť evidenciu odpracovaného času a snímky denného pracovného času za daný týždeň.
Zamestnanci, ktorí z dôvodu prekážky v práci na strane zamestnávateľa nemôžu svoju agendu vykonávať na mieste dohodnutom ako miesto výkonu práce, dostanú náhradu mzdy vo výške 70 percent priemerného zárobku.
Ako uviedla prednostka MsÚ, aktuálne sa na mestskom úrade nachádza 55 zamestnancov denne. K dispozícii majú rúška, dezinfekčné prostriedky a v jednej kancelárii sú spolu maximálne dvaja ľudia. Z domu pracuje 93 zamestnancov.
„Cieľom dodatku bola v prvom rade ochrana zamestnancov. Veríme, že sa nám spoločne podarí toto obdobie preklenúť čo najlepšie a situácia sa čo najskôr vráti opäť do normálu,“ uzavrela K. Koncošová.