TRNAVA. Nájsť si dobré zamestnanie je snom takmer každého z nás. Mnohí skúšajú šťastie už počas štúdia, získavajú skúsenosti prostredníctvom rôznych stáží alebo brigád. Jednou z ciest, ako si nájsť dobré zamestnanie a uplatniť sa na trhu, je aj kvalitné vzdelanie. To úzko súvisí s výberom vysokej školy. Viaceré fakulty posunuli termín na podávanie prihlášok, čas na rozhodnutie tu teda ešte je.
(dokončenie článku z 30. 3. 2020)
Spolupracuj s tými najlepšími
Okrem vlastných pedagógov, z ktorých sú mnohí skvelými odborníkmi vo svojom odbore, FMK UCM spolupracuje aj s množstvom externých prednášateľov z reklamných agentúr a médií. Študenti sa tak môžu stretnúť napríklad s režisérom filmu Dubček, top copywriterom roka 2019, riaditeľmi popredných slovenských agentúr, známymi fotografmi, umelcami alebo marketingovými špecialistami. Spoločne pracujú na reálnych zadaniach, organizujú workshopy a hackathony, prostredníctvom ktorých hľadajú nové možnosti a riešenia na zvolené témy.
Najlepší študenti sa môžu zapojiť do akadémie, ktorá im ponúka možnosť stráviť dva semestre priamo v jednej z najlepších reklamných agentúr na Slovensku alebo zažiť týždeň medzi hviezdami svetovej kinematografie na filmovom festivale v Karlových Varoch. Tých najlepších odborníkov z praxe tradične prináša aj podujatie pod názvom Týždeň vedy a techniky.

Ukáž, čo je v tebe
Všetko, čo sa študenti počas jednotlivých semestrov naučia, majú možnosť aj prakticky využiť. Medzi úspešné projekty, za ktorými stoja práve študenti Fakulty masmediálnej komunikácie UCM, patria napríklad herný festival UniCon, fotografické výstavy, spomienkové podujatie k 30. výročiu Nežnej revolúcie, nočný beh mestom Trnava alebo kalendár, do ktorého nafotili svojich pedagógov ako filmových hrdinov a ďalšie. Súčasťou sú aj akcie, ktoré nesú benefičný rozmer alebo pomáhajú tým, ktorí to najviac potrebujú.

Študenti sa zapájajú aj do skúmania tém, ktoré súvisia s médiami, spoločnosťou alebo marketingom. Svoje kreatívne myslenie a zručnosti môžete rozvíjať v multimediálnom HD štúdiu, v ktorom je k dispozícii televízne štúdio, rozhlasové štúdio s vysielaním na vlastnej frekvencii a redakcia najoceňovanejšieho študentského časopisu Atteliér. Nadšenci digitálnych hier môžu využiť vlastné herné štúdio, v ktorom okrem hrania hier vytvárajú nové.
Novinkou je zriadenie voliteľného predmetu zameraného na elektronické športy. Študenti trénujú kompetitívne hranie niekoľkokrát do týždňa. Na tieto účely fakulta vybudovala špeciálnu miestnosť. Počas hodín môžu študenti preveriť svoje individuálne hráčske kvality a zároveň zlepšiť komunikačné schopnosti. Študijný odbor teória digitálnych hier tiež zastrešuje univerzitnú ešportovú ligu UniCup.

Prednášky v kine
Na počiatku bolo slovo a pred médiami bol film. K filmom neodmysliteľne patrí kino a FMK má to svoje. Zažijete v ňom prednášky, eventy, ale aj študentský filmový festival. Svoje tvorivé nápady môžete rozvíjať aj v kreatívnej zóne alebo v nových priestoroch budovy, kde sa nachádza aj aula s kapacitou 650 miest. Organizuje sa tu napríklad tradičný Deň otvorených dverí.

Ak vás láka práca v médiách či reklamnej agentúre alebo sa zaujímate o digitálne hry, prihláste sa na Fakultu masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Môžete študovať niektorý z piatich študijných programov. Prihlášku na denné štúdiu je možné poslať do 24. 4. 2020. Na externé štúdium sa môžete prihlásiť do 31. 8. 2020.
Viac informácií je dostupných na stránke fakulty. Odporúčame pozrieť sa aj na sociálne siete Facebook a Instagram. Ak stále váhate, či sa k nám pridať, prečítajte si 12 dôvodov, prečo ísť študovať marketing, médiá, hry alebo mediálnu výchovu na FMK alebo navštívte stránku Na FMK mi je dobre.

Ak si chcete nechať poradiť od úspešných absolventoch, odporúčania nájdete tu.
Fakulta masmediálnej komunikácie je jednou zo štyroch fakúlt Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, ktorá ako prvá na Slovensku začala poskytovať komplexné vzdelávanie v oblasti mediálnej komunikácie. V súčasnosti poskytuje štúdium v piatich študijných programoch: masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, media relations, aplikované mediálne štúdiá a teória digitálnych hier. Okrem bakalárskeho, magisterského a doktorandského štúdia realizuje aj habilitačné a inauguračné konania.

Viac informácií nájdete na www.ucm.sk