TRNAVA. Nájsť si dobré zamestnanie je snom takmer každého z nás. Mnohí skúšajú šťastie už počas štúdia, získavajú skúsenosti prostredníctvom rôznych stáží alebo brigád. Jednou z ciest, ako si nájsť dobré zamestnanie a uplatniť sa na trhu, je aj kvalitné vzdelanie. To úzko súvisí s výberom vysokej školy. Viaceré fakulty posunuli termín na podávanie prihlášok, čas na rozhodnutie tu teda ešte je.
Študovať sa dnes dá naozaj všeličo. Od technických smerov cez zdravotnícky zamerané programy, až po humanitné odbory, ktoré ponúkajú najrôznejšie, často aj netradičné, smery. Pri výbere správnej vysokej školy by si mal budúci študent v prvom rade dobre zvážiť, čo by chcel v živote naozaj robiť.
Získať vysokoškolské vzdelanie len kvôli titulu dnes často nestačí. Firmy hľadajú nielen vzdelaných, ale aj talentovaných ľudí, so skúsenosťami a predovšetkým chuťou pracovať. V minulom roku získalo bakalársky a magisterský, resp. inžiniersky titul takmer 37 000 absolventov. Každý rok tak na trh práce prichádza množstvo vzdelaných mladých ľudí, ktorí sa chcú na pracovnom trhu uplatniť.

Najžiadanejšie profesie
Podľa portálu Profesia.sk medzi najžiadanejšie profesie v minulom roku patrila spolu s vrcholovými pozíciami žurnalistika, ktorá dokonca preskočila jedno z najžiadanejších odvetví na trhu prácu, a to administratívu. Na jedno voľné pracovné miesto v novinárstve sa hlásilo 37 záujemcov. Práca v médiách a marketingu súčasne patrí medzi atraktívne odvetvia, ktoré ponúkajú možnosť uplatniť sa na viacerých pozíciách.
Zaujímavé je aj finančné ohodnotenie v jednotlivých profesiách. Priemerný hrubý plat novinára sa pohybuje vo výške 1 174 eur. V prípade marketingu a marketingovej komunikácie je ohodnotenie ešte vyššie. Priemerný hrubý plat špecialistu v oblasti digitálneho marketingu je takmer 1 700 eur, rovnako tak aj PR manažéra alebo marketingového manažéra. Ak je človek šikovný a dosahuje vo svojej práci výsledky, ohodnotenie môže ešte vyššie.

Študuj, čo ťa baví
Ak ste kreatívni a máte chuť tvorivo pracovať, baví vás nielen vystupovať pred kamerou, ale ju napríklad aj obsluhovať, natáčať príspevky, strihať videá, či dokonca tvoriť programovú štruktúru alebo dokonca marketing konkrétneho médiá, Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave vám ponúka niekoľko možností.
Ako jediná fakulta ponúka komplexné štúdium v oblasti médií a marketingu, ale aj mediálnej výchovy, či dokonca digitálnych hier. Študovať môžete aj v anglickom jazyku. Pripravíte sa na prácu v rôznych médiách, či už v televízii, rozhlase alebo redakciách printových či online médií. Naučíte sa pripraviť komplexnú marketingovú stratégiu, ako aj tie najlepšie reklamy, spravovať sociálne siete alebo písať tlačové správy a komunikovať s médiami. Vybrať si tiež môžete štúdium digitálnych hier a absolvovať jeden z najintenzívnejšie sa rozvíjajúcich odborov súčasnosti.

Ak vás láka práca v médiách či reklamnej agentúre alebo sa zaujímate o digitálne hry, prihláste sa na Fakultu masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Môžete študovať niektorý z piatich študijných programov. Prihlášku na denné štúdiu je možné poslať do 24. 4. 2020. Na externé štúdium sa môžete prihlásiť do 31. 8. 2020.

Viac informácií je dostupných na stránke fakulty. Odporúčame pozrieť sa aj na sociálne siete Facebook a Instagram. Ak stále váhate, či sa k nám pridať, prečítajte si 12 dôvodov, prečo ísť študovať marketing, médiá, hry alebo mediálnu výchovu na FMK alebo navštívte stránku Na FMK mi je dobre.
Ak si chcete nechať poradiť od úspešných absolventoch, odporúčania nájdete tu.

Fakulta masmediálnej komunikácie je jednou zo štyroch fakúlt Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, ktorá ako prvá na Slovensku začala poskytovať komplexné vzdelávanie v oblasti mediálnej komunikácie. V súčasnosti poskytuje štúdium v piatich študijných programoch: masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, media relations, aplikované mediálne štúdiá a teória digitálnych hier. Okrem bakalárskeho, magisterského a doktorandského štúdia realizuje aj habilitačné a inauguračné konania.

Viac informácií nájdete na www.ucm.sk