TRNAVA. Trnavská samospráva spustila na svojej webovej stránke trnava.sk službu Covid.chat, ktorá má za cieľ sprístupniť dôležité informácie ohľadom koronavírusu a zároveň odľahčiť krízové linky. O tejto službe informuje mesto Trnava.
Pomáhajú dobrovoľníci

Ide o program, ktorý formou automatizovanej online komunikácie odpovedá návštevníkom na vopred stanovené otázky.
Covid.chat obsahuje pravidelne aktualizovanú databázu informácií o ochorení COVID-19 z oficiálnych zdrojov ako Svetová zdravotnícka organizácia, Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, Ministerstvo zdravotníctva SR a ďalšie.
S dopĺňaním obsahu pomáhajú dobrovoľníci, pričom správy o aktuálnych opatreniach v Trnave pridáva priamo samospráva.
Rýchly prístup k relevantným informáciám

„S verejnosťou komunikujeme na rôznych platformách a aj týmto spôsobom chceme prispieť k tomu, aby mali ľudia rýchly a jednoduchý prístup k relevantným informáciám. Chatbot umožňuje dozvedieť sa pár kliknutiami o tom, čo nové sa v meste deje, ponúka tiež možnosť sebadiagnostiky a v neposlednom rade vyvracia rôzne mýty a hoaxy kolujúce o koronavíruse,“ vyjadril sa pre stránku mesta primátor Peter Bročka.
Mestu túto službu bezplatne poskytla spoločnosť bot.media. „Reagujeme na aktuálnu situáciu, ktorá sa opakuje každý deň, a tou je preťaženosť kontaktných centier určených na poskytovanie telefonických informácií obyvateľom ohľadom koronavírusu,“ vysvetľuje na stránke mesta Patrik Serbin, spoluzakladateľ bot.media.
Chatbot dokáže automatizovať až 80 % opakujúcich sa otázok. Služba Covid.chat je voľne dostupná.
