TRNAVA. Mesto Trnava bude v roku 2020 pokračovať v zlepšovaní podmienok pre ľudí, ktorí na dopravu po meste používajú bicykle. Už 7. januára radnica sprístupní pri železničnej stanici automatický parkovací dom pre bicykle za 650-tisíc eur, počas roka vybuduje niekoľko cyklistických chodníkov, desiatky tisíc eur vyčlenili mestskí poslanci aj na rozvoj systému zdieľaných bicyklov.
V jarných mesiacoch by mali začať práce na budovaní cestičky pre cyklistov a chodníka na Saleziánskej ulici s dĺžkou 380 metrov, kde má radnica už vybraného dodávateľa za 380-tisíc eur. Cyklisti tu dostanú cestičku z červeného asfaltobetónu širokú 2 x 1,25 metra, popri nej povedie aj nový chodník z betónovej dlažby.
Pomáhajú aj eurofondy
Primátor Trnavy Peter Bročka ráta v roku 2020 aj s cyklochodníkom na Spartakovskej ulici, ale aj na časti Špačinskej cesty v smere od Rybníkovej ulice. Parkovací dom pre bicykle aj cyklochodníky sú v prevažnej miere financované nenávratnými finančnými príspevkami z európskych fondov.
Podpora bikesharingu
Trnava má v rozpočte na rok 2020 vyčlenených aj 40-tisíc eur na zabezpečenie ďalšej prevádzky tzv. bikesharingu, teda systému zdieľaných mestských elektrobicyklov. Na nákup ďalších bicyklov má ísť 70-tisíc eur, tieto peniaze už podľa Bročku pôjdu zrejme na bicykle s klasickým pohonom.

Projekty v procese
Mesto Trnava má už stavebné povolenie aj na cyklochodník na Veternej ulici, v procese stavebného konania je cyklotrasa Bottova – Moyzesova ulica. Projektová dokumentácia už dlhšie existuje aj na cyklistický chodník po Ulici Žarnova, v tomto prípade brzdia výstavbu rozdielne názory vedenia mesta a vedenia Fakultnej nemocnice Trnava, popri ktorej je naprojektovaný.
Červený asfalt na jar
Ešte na jeseň 2019 avizoval Bročka aj výmenu povrchu na jednom z najstarších cyklochodníkov v meste na Zelenečskej ulici, pre problémy s červeným asfaltom príde k výmene zrejme v jarných mesiacoch roku 2020.