a som, ako zhodili starú ženu, ale nikto si ju nevšímal.
Ja som prišla pred trištvrte na šesť, do čakárne pred ambulanciu som sa dostala ako druhá. Sestrička brala len pätnásť zdravotných kariet a okolostojaci hneď po mne začali ziapať, že už pred vstupom som sa mala pýtať... Ale čo je to za nezmysel vypytovať sa už pred poliklinikou?,“ s plačom sa nám zdôverila naša čitateľka. Nie je jedinou, ktorá kritizuje tento takmer každodenný stav pred otvorením zdravotníckeho zariadenia na trnavskej Družbe.
Objekt je majetkom mesta. Pretože však táto inštitúcia nemôže vykonávať zdravotnícke služby, prevádzku zabezpečuje licencované združenie neštátnych lekárov Esculap. ,,Z technického hľadiska sme ochotní spolupodielať sa na financovaní počítačového systému, ktorý by objednávky prijímal centrálne. Ale spôsob fungovania si musia zosúladiť samotní zdravotníci,“ uviedol pre Trnavské noviny hovorca mesta Pavol Tomašovič.
Predseda Esculapu Gabriel Pavelek sa zavedeniu takéhoto systému nebráni. ,,Pacient by si už pri vstupe mohol objednať na nejakom centrálnom pracovisku časenku, ktorá by mu zaručila, že sa v dohodnutom čase dostane k lekárovi. Avšak určitým problémom by bola obstarávacia cena systému, taktiež jeho prevádzka, takisto by bolo treba zamestnať nejakých ľudí. Ja osobne by som do toho išiel, keby som vedel, že mi to urobí poriadok pred ambulanciou a nebude to stresovať pacientov,“ povedal.
Zároveň však upozornil na závažnejší problém, ktorý po jeho vyhrotení sa čakacie doby ešte predĺži. Podľa G. Paveleka spočíva v limitoch poisťovní, ktoré si u lekárov objednávajú výkony: ,,Ľudia čakajú pred ambulanciami nie pre ich nedostatočné kapacity, ale pretože si poisťovne neobjednávajú dostatočný počet výkonov. Snažíme sa ošetriť každého tak, aby to pacient nepocítil, ale vracia sa nám to potom v tom, že rádovo za desaťtisíce korún mesačne robíme zadarmo. Takže nám vzniknú oveľa ešte väčšieproblémy, než šťuchanice medzi dverami.“
Šéf Esculapu G. Pavelek i hovorca mesta P. Tomašovič sa zhodujú v jednej veci: ranné tlačenice a nadávky pred poliklinikou sú predovšetkým o kultúre a ohľaduplnosti nás-pacientov.
Ján Karásek