Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Voľby ovplyvnia aj zmeny v poľnohospodárstve

Slováci sú ochotní si za domáce produkty priplatiť. Systém, ktorý potraviny produkuje je vnímaný negatívne.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Krošlák, SME)

TRNAVA. Otázke, aký impulz potrebuje slovenské poľnohospodárstvo na ozdravenie a rast, hľadali odpovede účastníci konferencie pre agromanažérov Agroprogress 2019 v Trnave. Pripravila ju Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK), jej predseda Emil Macho informoval, že témami boli aj strategický plán pre slovenské poľnohospodárstvo a potravinárstvo i finančná a dotačná politika.

Slovenské poľnohospodárstvo potrebuje zmenu

"Z nášho pohľadu je súčasné obdobie zásadné, ideme do volieb a budúca vláda rozhodne o tom, ako budú rozdelené prostriedky z nového programovacieho obdobia. Je dôležité sledovať vývoj v Európskej únii a následne nastaviť procesy na domácej pôde," povedal Macho s tým, že slovenské poľnohospodárstvo potrebuje vnútornú obrodu poľnohospodárov i potravinárov.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Vybrali najlepší architektonický návrh novej športovej haly v Trnave Čítajte 

Zlepšiť imidž poľnohospodárstva a potravinárstva bude veľmi ťažké a bude to dlhodobý proces. Pod ťarchou toho, že máme dostatok kvalitných a relatívne lacných potravín, ľudia nadobudli dojem, že ich nepotrebujú a že si všetko kúpia v reťazcoch," konštatoval predseda SPPK. Dodal, že SPPK chce začať o tejto téme diskutovať, hľadať nové formy, ako komunikovať so spotrebiteľmi, ale tiež politikmi, ktorí majú nástroje, ako toto odvetvie zmeniť. Ďalšie zaťaženia výrobcov znižujú ich konkurencieschopnosť na slovenskom trhu.

Nezáujem o prácu

Generálny riaditeľ Engage Hill Filip Brodan informoval účastníkov konferencie o výsledkoch výskumu o aktuálnom imidži slovenského poľnohospodárstva a potravinárstva. Uviedol, že slovenské potraviny sú spotrebiteľmi vnímané veľmi dobre a ľudia sú ochotní za ne i priplatiť. "Ale na opačnej strane rebríčka systém, ktorý tieto potraviny produkuje, je vnímaný negatívne.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež Lekári majú strach z inovácií Čítajte 

"Z toho vyplývajú dôsledky ako znižovanie počtu zamestnancov v rezorte, nezáujem o prácu," uviedol. Je dôležité preto byť transparentný, pôsobiť okrem iného na novú generáciu spotrebiteľov, ktorá vytvára tlak na kvalitu, tam vidí šancu na postupnú nápravu imidžu poľnohospodárstva a potravinárstva.

Propagácia výrobkov prispieva k lepšej predajnosti

Konkrétne skúsenosti predniesol Jozef Kanoš, predseda predstavenstva AGB Beňuš družstvo, ktoré vsadilo na lepšiu propagáciu farmárskych produktov a zlepšovanie imidžu. "Kým jednotlivé firmy nebudú meniť imidž cez seba, svojich zamestnancov, vlastníkov pôdy, nič sa nezmení.

Prečítajte si tiež O politike a chorobách sa tu nehovorí. Namiesto toho si aktívni seniori užívajú život Čítajte 

My sa v ťažkých podmienkach na Horehroní snažíme, aby sme od klasického poľnohospodárstva prešli k tomu, že je to zaujímavá práca pre mladých ľudí. S takým pozadím sa aj potraviny lepšie predávajú a ponúkajú spotrebiteľom, lebo ten príbeh výrobcu je skutočný, pravdivý od začiatku po koniec," uviedol.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 548
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 923
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 625
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 308
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 120
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 950
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 269
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 720
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Samospráva

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Život v meste

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Vľavo herci a vpravo fanúšikovia Spartaka Trnava počas predpremiéry predstavenia Futbal alebo Bílý andel v pekle v Divadle Jána Palárika v Trnave.

Herci sa cítili ako na trávniku, pri „ďakovačkách“ nechýbali chorály.

1 h
Zdravotník odoberá vzorku počas testovania na koronavírus.

Záujemcovia o testovanie sa mohli objednať na presný čas.

2 h
Minister školstva Branislav Gröhling (SaS).

Pedagogickým zamestnancom sa od januára platy celoplošne nezvýšili.

3 h

Trnavská automobilka začala s testovaním už vo štvrtok, v prípade potreby to predĺžia až do utorka.

4 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

22. jan

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

22. jan

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

22 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?