ovedajúcu necelým 35 korunám. Za tento plat museli robotníci pracovať desať až dvanásť hodín denne, sedem dní v týždni. Ich mesačný plat sa pritom nevyšplhal na viac ako 2600 švédskych korún, čo v prepočte predstavuje zhruba 8 600 korún! ,,Ide o dôsledok voľného pohybu pracovných síl v rámci rozšírenej Európskej únie,“ uviedol na margo škandálu hovorca Volva Christer Gustafsson. Automobilka sa však predsa len rozhodla slovenským robotníkom prilepšiť a novoprijatým uchádzačom bude vyplácať príjem vo výške švédskeho minima, čo je v prepočte približne 77 tisíc korún. Doterajším slovenským zamestnancom však už nová iniciatíva ani dohoda s odbormi nepomôže, a budú naďalej pracovať za nezmenených podmienok. Trnavské noviny zaujímalo, aké mzdy majú naplánované pre základné robotnícke profesie v novobudovanom závode pri Zavare. Na naše konkrétne otázky manažérka náboru PSA Peugeot Citroen, projekt Trnava, Daniela Záhorská odpovedala: ,,Pri určovaní platových tried sme vychádzali z princípov, ktoré platia vo všetkých výrobných závodoch PSA Peugeot Citroen vo svete. Zároveň sme rešpektovali regionálnu platovú úroveň. Systém odmeňovania je v trnavskom závode stanovený tak, aby bol motivačný na ktorejkolvek pracovnej pozícii.“
Doteraz sa prihlásilo o prácu v závode 34 tisíc záujemcov. Mesačne do databázy pribúda okolo tisíc žiadostí. Väčšina kandidátov sa hlási z regiónu Trnavy a západného Slovenska. Je však pravdepodobné, že po dobudovaní ubytovacích kapacít vedenie firmy bude oslovovať ľudí aj z iných krajov Slovenska.
-jk-